لورکوزن چهارتایی کرد و برد؛حیف که سردار دیر به زمین رفت + فیلم خلاصه بازی

ستاره ایرانی بایر لورکوزن در حضور کوتاه مدت مقابل حریف بلژیکی تلاش زیادی برای گلزنی داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سردار آزمون مثل هفته گذشته که در دیدار رفت لیگ اروپا مقابل یونیون سن‌ژیلواز بلژیک به‌عنوان یار جانشین به زمین رفت، دیشب (پنج‌شنبه) هم در مسابقه برگشت برابر این تیم در دقایق پایانی شانس بازی پیدا کرد که در حدود هفت دقیقه حضورش در زمین می‌توانست گلزنی کند ولی این اتفاق برای او نیفتاد.

فیلم خلاصه بازی را اینجا ببینید.

تیم فوتبال بایر لورکوزن که هفته گذشته در بایر آرنا به تساوی یک بر یک رسیده و پیش‌بینی می‌شد کار سختی در حضور ۱۷ هزار تماشاگر ورزشگاه لوتو پارک بلژیک داشته باشد و نتواند به راحتی از سد حریف بلژیکی خود عبور کند، با نمایش یک طرفه برابر یونیون سن‌ژیلواز توانست به یک برد پُر گل دست یابد و به جمع چهار تیم نهایی لیگ اروپا برسد.

لورکوزن که سردار آزمون را برخلاف مسابقه اخیرش در بوندسلیگا در ترکیب ابتدایی نمی‌دید و روی نیمکت داشت، از ساعت ۲۲:۳۰ پنج‌شنبه شب در شهر اندرلخت بلژیک، مقابل یونیون سن‌ژیلواز، تیم دوم جدول ژوپیر لیگ بلژیک قرار گرفت که خیلی زود دروازه حریف خود را باز کرد و آن‌ها را به شوک فرو بُرد.

موسی دیابی روی اشتباه خط دفاعی یونیون سن‌ژیلواز و فرصت‌طلبی در محوطه جریمه توانست با گذشت ۶۶ ثانیه از شروع مسابقه، با یک ضربه پای چپ بایر لورکوزن را به گل اول برساند که در ادامه نیز نمایش هجومی شاگردان ژابی آلونسو آنها را صاحب یک گل دیگر با ارسال از سمت چپ زمین و ضربه میشل باکر کرد تا نیمه نخست را با پیروزی دو بر صفر برابر یونیون سن‌ژیلواز تمام کنند.

در حالی که یونیون به دنبال جبران گل‌های خورده بود، اشتباه عجیب دروازه‌بان این تیم در دفع توپ کاری کرد تا جرمی فریمپونگ داخل محوطه جریمه صاحب توپ شود و به راحتی در دقیقه ۶۱ گل سوم بایر لورکوزن را بزند که البته در دقیقه ۶۵ شوت تماشایی کسپر ترهو دوباره امیدهای تیم بلژیکی را زنده کرد.

یونیون سن‌ژیلواز که با زدن گل اول انگیزه گرفته و حملات خطرناکی روی دروازه شاگردان آلونسو به وجود آورده بود، در دقیقه ۷۹ روی یک ضدحمله سریع غافلگیر شد و با دریافت گل چهارم از روی ریباند توسط آدام لوزک، امیدهایش برای جبران نتیجه را کاملا از دست داد.

سردار آزمون پس از پیشتازی چهار بر یک بایر لورکوزن و در دقیقه ۸۶ به ترکیب بایر لورکوزن اضافه شد که پس از ورودش می‌توانست گل‌های پنجم و ششم تیم آلمانی را بزند که این اتفاق برای او نیفتاد.

ستاره ایرانی بایر لورکوزن در دقیقه ۹۰ با یک فرار عالی از پشت مدافعان یونیون در موقعیت تک به تک قرار گرفت و می‌خواست در پنجمین بازی خود در فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ اروپا، نخستین گل‌اش را بزند که مدافع حریف با حضور به موقع در پشت محوطه جریمه و یک تکل صحیح از پشت، مانع از پیشتازی سردار آزمون شد.

سردار که هفته گذشته پاس تک‌گل تیمش مقابل یونیون سن‌ژیلواز را داده بود، دو دقیقه پس از این موقعیت دوباره در فرصت تک به تک قرار گرفت و در شرایطی که یک فرار سریع و نفوذ فوق‌العاده به پشت مدافعان داشت، با تعلل بدموقع در محوطه جریمه حریف فرصت گلزنی را از دست داد تا ضربه او در شرایطی که روی زمین افتاده بود، توسط گلر تیم بلژیکی دفع شود.

سردار آزمون که نشان داده در حضور تعویضی خود فوق‌العاده کار می‌کند و با جای‌گیری مناسب و فرارهای تند و تیز شانس گلزنی به دست می‌آورد، در تقابل برگشت با یونیون سن‌ژیلواز نیز شانس گلزنی پیدا کرد که یک بار تکل مدافع حریف و یک دفعه هم تعلل او اجازه نداد نخستین گل‌اش در لیگ اروپا به ثمر برسد.

بایر لورکوزن در حضور تعویضی آزمون و پیروزی ۴ بر یک در زمین یونیون سن‌ژیلواز و برتری ۵ بر ۲ در مجموع دو مسابقه، راهی مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا شد و باید برای رسیدن به فینال به مصاف رُم و شاگردان مورینیو برود

۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۱
کد خبر: 41656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha