پخش زنده دیدار برگشت بایرن مونیخ - منچسترسیتی/ امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۲۲:۳۰ + لینک

تیم‌های منچسترسیتی و بایرن مونیخ امشب از سری مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در دیدار برگشت به مصاف هم می روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، امشب از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های منچسترسیتی و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا در دیدار برگشت به مصاف یکدیگر می‌روند.

شما می توانید از طریق لینک زیر به تماشای این بازی بپردازید:


لینک پخش زنده بازی منچسترسیتی و بایرن مونیخ

بایرن - سیتی، توخل در اندیشه خلق یک معجزه/ اینتر - بنفیکا، فرش قرمز اروپا برای دلامادونینا در نیمه نهایی

دو تیم دیگر راه یافته به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب مشخص می شوند.

بعد از صعود میلان و رئال مادرید به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب تکلیف دو تیم دیگر صعود کننده به این مرحله مشخص می‌شود.

بایرن مونیخ - منچسترسیتی / باوارایی‌ها در اندیشه خلق معجزه در آلیانز آرنا

مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در بازی رفت یک‌چهارم نهایی با سه گل به پیروزی رسیده و با خیالی نسبتاً آسوده به آلمان سفر کرده، در حالی که آتشبازی باواریایی‌ها با توماس توخل فعلاً جواب نداده است.
شرایط بازی اتحاد به اندازه کافی بد بود حتی اگر سادیو مانه بعد از سوت پایان به لروی سانه نمی‌تاخت، چون تیم پراشتباه بایرن شکست سنگین و تحقیرآمیزی را متحمل شد که تداوم رؤیاهای اروپایی‌اش را به یک مو آویزان کرد. بعد از گل نیمه اول رودری، ضربه سر برناردو سیلوا برتری سیتی را دو برابر کرد و در چنین مسابقه‌ای نمی‌شود ارلینگ هالند گل نزند. اگرچه توخل بعد از بازی گفت به شدت عاشق تیمش شده، اما مربی سابق چلسی این هفته هم نتیجه خوبی نگرفت. بایرن برتری مقابل هوفنهایم را از دست داد و در خانه به تساوی راضی شد تا نسبت به تیم سابق توخل، دورتموند دو امتیاز برتری در صدر جدول محفوظ بماند.


تا به حال تصمیم عجیب هیأت مدیره بایرن برای اخراج یولیان ناگلسمان موجه نبوده، چون توخل تنها دو تا از پنج بازی‌اش را برده، از جام حذفی کنار رفته، بایرن تنها یک کلین‌شیت در هفت بازی آخرش داشته و این آمار خوبی نیست برای تیمی که قرار است با هالند و رفقا روبه‌رو شود و در دو بازی آخرش در آلیانتس هم پیروز نبوده. از طرف دیگر، بیش از سه سال می‌گذرد از آخرین بار که بایرن در بازی خانگی‌اش گل نزده، اما تنها چهار تیم باخت با سه گل یا بیشتر در بازی رفت مراحل حذفی لیگ قهرمانان را جبران کرده‌اند که آخرین آن‌ها لیورپول در سال ۲۰۱۹ مقابل بارسلونا بود.

یک روز دیگر، یک صفحه دیگر در کتاب رکوردهای پدیده اسکاندیناویایی سیتی هالند که همچنان مایه خوشحالی مربی‌اش و هواداران سیتی در این روند غیرمنقطع پیروزی‌های آخر فصل است.

مقابل لستر جان استونز گل اول را زد، اما هالند گل‌های شماره ۳۱ و ۳۲ خود در لیگ برتر را زد تا با رکورد محمد صلاح در لیگ ۲۰ تیمی برابر شود. کلچی ایهیناچو یکی از گل‌ها را جبران کرد، اما وقتی آرسنال در دیدار با وستهام برتری دو گله را با تساوی عوض کرد، شیرینی پیروزی برای سیتی دوچندان شد، حالا سیتی با یک بازی کمتر نسبت به آرسنال در چهار امتیازی صدرنشین قرار دارد.

آبی‌آسمانی‌پوشان در آسمان پرواز می‌کنند، سیتی ۱۰ بازی آخر خود را برده، در ۱۴ بازی آخر خود نباخته و در شش بازی آخر حداقل سه گل زده، اما تیم گواردیولا در این فصل در سه تا از چهار بازی خارج از خانه خود برابر دورتموند، کپنهاگن و لایپزیگ مساوی کرده هرچند همین هم برای صعود کافی است اگرچه پپ به دنبال صدمین پیروزی‌اش در لیگ قهرمانان به عنوان مربی است، دستاوردی که تنها کارلو آنچلوتی و سر الکس فرگوسن به آن رسیده‌اند.

اخبار تیمی
مانه و سانه در جریان بازی رفت با هم درگیر شدند و در رختکن از خجالت هم درآمدند تا جایی که گزارش شده بازیکن سنگالی یک مشت حواله صورت هم‌تیمی آلمانی کرده که باعث شده لبش متورم شود و البته از بازی با هوفنهایم خودش را محروم کند. البته توخل گفته مانه به ترکیب تیم برمی‌گردد که مصدومان طولانی‌مدتی دارد، مانوئل نویر، لوکاس هرناندس، پل وانر و گابریل ماروشیچ. اما خبر خوب اینکه اریک ماکسیم چوپو موتینگ بعد از مصدومیت زانو به تمرین برگشته و اگر مجوز بازی در ترکیب اصلی را پیدا کند، شانس دارد به آمار ۱۷ گلش در این فصل اضافه کند.

پپ، اما فقط فیل فودن را به آلمان نمی‌برد که دوران نقاهت بعد از جراحی آپاندیس را سپری می‌کند و احتمالاً تا یکی دو هفته دیگر آماده بازی می‌شود. پپ بعد از اینکه تیمش در یک نیمه کار لستر را ساخت، یک بار دیگر اجازه نداد هالند هت‌تریک کند و بین دو نیمه او را مرخص کرد ضمن اینکه استونز، رودری و کوین دبروین را نیز زود بیرون کشید تا برای بازی برگشت مقابل بایرن آماده باشند. هالند در این فصل لیگ قهرمانان ۱۱ گل زده و با زدن یک گل دیگر با آمار رود فان نیستلروی که در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ لیگ قهرمانان برای منچستریونایتد ۱۲ گل زد، برابر می‌شود.


ترکیب احتمالی
بایرن‌مونیخ: زومر؛ پاوار، اوپامکانو، دلیخت، دیویس؛ کیمیش، گورتزکا؛ سانه، موسیالا، کومان؛ چوپو موتینگ
منچسترسیتی: ادرسون؛ آکانجی، دیاز، آکه؛ استونز، رودری؛ سیلوا، گوندوغان، دبروین، گریلیش؛ هالند

بایرن - سیتی، توخل در اندیشه خلق یک معجزه/ اینتر - بنفیکا، فرش قرمز اروپا برای دلامادونینا در نیمه نهایی

اینتر - بنفیکا/ فرش قرمز اروپا برای دربی دلامادونینا در نیمه نهایی


اینترمیلان پس از پیروزی ۲ بر صفر در زمین بنفیکا امید دارد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۰ به بعد، به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یابد؛ همان سالی که با مورینیو بارسلونا را در این مرحله حذف کردند و با پیروزی بر بایرن‌مونیخ در فینال قهرمان اروپا شدند. سیمونه اینتزاگی می‌تواند نخستین سرمربی ایتالیایی باشد که اینتر را از زمان یوجینیو برسلینی در ۸۱-۱۹۸۰ به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها هدایت می‌کند.


امید بزرگ اینتر در بازی امشب روملو لوکاکو ست که در ۱۱ بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا برای اینتر ۹ گل به ثمر رسانده است. البته اینتر از او راضی نیست و می‌خواهد این مهاجم قرضی را به چلسی پس دهد. او ۲ فصل در اینتر در سال‌های ۲۰-۲۰۱۹ و ۲۱-۲۰۲۰ بود که ۶۴ گل در ۹۵ بازی به ثمر رساند و سپس به چلسی رفت. اما در تیم جدید فقط ۱۵ گل در ۴۴ بازی زد و دوباره به اینتر برگشت، اما این‌بار ناکام بود و فقط ۷ گل در ۲۴ بازی این فصل به ثبت رسانده ازجمله گلش در دیدار رفت و گل مهمش که هفته گذشته به یوونتوس در نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا زد.

هرگز پیش نیامده اینتر بازی رفت را با اختلاف ۲ گل یا بیشتر ببرد و در نهایت موفق به صعود نشود. بنفیکا تنها یک‌بار شکست با اختلاف ۲ گل یا بیشتر را جبران کرده؛ مقابل اف‌سی نورنبرگ در فصل ۶۲-۱۹۶۱ که در بازی رفت ۳ بر یک باختند و در دیدار برگشت ۶ بر صفر برنده شدند. در ۸ نوبت دیگر حذف شدند.

اگر تیم پرتغالی بتواند صعود کند، پس از پورتو در فصل ۹۴-۱۹۹۳ و فصل ۰۴-۲۰۰۳، به سومین باشگاه پرتغالی تبدیل می‌شود که به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فرمت جدید راه یافته است. پورتوی ۲۰۰۴ با مورینیو تا فینال هم پیش رفت و قهرمان شد.

پس از صدرنشینی در لیگ پرتغال و صعود به یکچهارم نهایی سی ال بنفیکا با شکست یک بر صفر خارج از خانه مقابل چاوز در لیگ سومین باخت متوالی خود را در کنار شکست ۲ بر صفر در خانه مقابل اینتر و شکست ۲ بر یک خانگی مقابل اف سی پورتو تجربه کرد. این نخستین باری است که بنفیکا از نوامبر ۲۰۱۸ در ۳ بازی متوالی در تمامی رقابت‌ها شکست می‌خورد.

اخبار تیمی
اینتر: در باخت مقابل مونتزا استفان دی فرای مجبور به ترک زمین در اوایل نیمه دوم شد و معلوم نیست مصدومیت این هلندی تا چه زمان طول می‌کشد و فرانچسکو آچربی جایش را می‌گیرد. دی فرای مثل دیگر مدافع تیمش، میلان اشکرینیار بعید است به بازی امشب برسد، اما اینتزاگی نگرانی دیگری از بابت مصدومیت ندارد و توانست در بازی لیگ از هاکان چالهان اوغلو که از مصدومیت ران رها شده، استفاده کند. البته فعلاً با وجود مارسلو بروزوویچ، هافبک ترک در ترکیب جایی ندارد. لوکاکو هم به دنبال دهمین گل خود در لیگ قهرمانان با پیراهن نراتزوری است -تن‌ها چهار بازیکن دیگر به این افتخار رسیده‌اند-، اما زوج خوب استراحت کرده ادین ژکو و لوتارو مارتینس احتمالاً جای خود در ترکیب اصلی را پس می‌گیرند.

بنفیکا: برخلاف اینتر که مدافعان میانی باتجربه‌اش را ندارد، نیکلاس اوتامندی که با آرژانتین قهرمان جهان شده، بعد از محرومیت در بازی رفت کاملاً آماده است و احتمالاً موراتو از ترکیب اصلی بیرون می‌رود. فلورنتینو، هافبک بنفیکا که بازی با چاوز را به دلیل محرومیت از دست داد، در دسترس است، اما یولیان دراکسلر و میخایلو ریستیچ با آسیب‌دیدگی عضلانی درگیرند و احتمالاً به این بازی نرسند. الکساندر با، مدافع راست هم چند هفته‌ای مشکل زانو خواهد داشت و ژیلبرتو جایش را می‌گیرد. گونچالو راموس مهاجم ۲۱ ساله ملی‌پوش بنفیکا که در جام جهانی خوش درخشید در این فصل لیگ قهرمانان با ۲۹۹ پرس در یک سوم دفاعی رقبا رکورددار است ضمن اینکه می‌خواهد در سن‌سیرو به سه بازی قحطی گل خود پایان دهد و به آمار ۲۵ گلش در رقابت‌های مختلف این فصل بیفزاید.

۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 41616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha