ویدیوی جنجالی از گلوی زخمی پوتین؛رهبر روسیه به سختی راه می‌رود

ظاهر شدن ولادیمیر پوتین در مراسم کلیسا با چیزی که به نظر می رسد زخمی بر گلوی او باشد، به گمانه زنی های بیشتری مبنی بر اینکه او به شدت بیمار است منجر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نیوزویک، بسیاری از مردم در ماه‌های اخیر تئوری‌هایی را درباره سلامت رهبر روسیه مطرح کرده‌اند، از جمله ادعا می‌کنند که او به سرطان، بیماری پارکینسون یا هر دو مبتلا است. کرملین بارها تاکید کرده که او در سلامت کامل است.

با این حال، پس از فیلمبرداری و عکسبرداری از پوتین در مراسم عید پاک ارتدکس در کلیسای جامع مسیح منجی در پایتخت روسیه، بازار شایعات بار دیگر داغ شد.

عکس‌های جنجالی از گردن زخم پوتین/ رهبر روسیه به سختی راه می‌رود

حتی گمانه زنی ها نسبت به جراحی پوتین نیز تقویت شد.

ویدیوی جنجالی از گردن زخم پوتین/ رهبر روسیه به سختی راه می‌رود

علاوه بر این ولادیمیر پوتین در حالی که در حال بازدید از شرق اوکراین در نزدیکی خط مقدم بود، به سختی و با حالت لنگان راه می رفت.در روز سه شنبه نحوه پیاده شدن او از بالگرد برای بازدید از مقرهای ارتش روسیه در مناطق لوهانسک و خرسون مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

واقعیت چیست؟

زمزمه های پیرامون وضع ظاهری و جسمی پوتین دو منبع دارد. نخستین مورد تغییر ظاهری چشمگیر پوتین است. تا همین اواخر یعنی پنج سال پیش، چهره‌ وی لاغر و سرخ‌رنگ بود. اما عکس‌های امسال او داستان متفاوتی را روایت می‌کنند: چهره پوتین اکنون به طرز عجیبی پف کرده است. رهبر روسیه و وزیر دفاع وی، سرگئی شویگو سال گذشته با یکدیگر دیدار کردند. اغلب فیلم ها و تصاویر منتشر شده از این دیدار، پوتین را نشان می دهد که در کنار میزی ایستاده و در تلاشی آشکار برای ایستادن است.

برخی بر این باورند که دگرگونی فیزیکی پوتین نتیجه استفاده بیش از حد او از فیلرها یا بوتاکس است که شاید از دوستش سیلویو برلوسکونی الهام گرفته شده باشد. برخی دیگر معتقدند که این روند عادی پیری مردی است که اکنون ۷۰ سال دارد. اما بدون شک بلندترین صداها متعلق به کسانی است که معتقدند پوتین بشدت بیمار است.

طبق گزارشی اختصاصی در نیوزویک، سازمان اطلاعات آمریکا به این نتیجه رسیده است که پوتین در ماه فروردین به دلیل "سرطان پیشرفته" تحت درمان قرار گرفته است. ظاهراً سلامت او موضوع بحث داغی در داخل دولت بایدن است. پزشکان مشاور بایدن معتقدند که پوتین به بیماری پارکینسون مبتلا است. یک افسر ناشناس سازمان FSB مدعی شده است که پوتین به سرطان کبد تهاجمی مبتلا شده و تنها سه سال از زندگی اش باقی مانده است. در همین حال، کریلو بودانوف رئیس اطلاعات دفاعی اوکراین، همه این گمانه ها را تجمیع کرده و ادعا می کند که پوتین در واقع چندین بیماری جدی دارد.

برخی منابع غربی ادعا می کنند که تصمیم پوتین برای حمله، خود نشانه ای از بیماری بود. در حقیقت، قضاوت قاطعانه در مورد سلامت پوتین غیرممکن است، زیرا اطلاعات چندانی از کرملین درز نمی کند.

در هر حال غالب کارشناسان سیاسی معتقدند؛ پذیرش موقت این فرضیه مبنی بر اینکه پوتین واقعاً بیمار است به غرب کمک می کند تا برای طنین سیاسی که مرگ او در روسیه ایجاد خواهد کرد، آماده شود. در واقع سلامت پوتین عامل مهمی در چگونگی پیشبرد بحران اوکراین است.

پوتین

پوتین

۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 41615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      0 3
      الحمدلله حالش خوب است