آث میلان برابر ناپولی تساوی کرد و به نیمه نهایی رسید + فیلم خلاصه بازی

میلان با کسب تساوی ۱-۱ در دیدار برگشت مقابل ناپولی جواز صعود به جمع چهار تیم نهایی چمپیونزلیگ را بعد از ۱۶ سال کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ناپولی امشب در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا میزبان میلان بود. این دیدار از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه مارادونای شهر ناپل آغاز شد و با تساوی ۱-۱ به پایان رسید تا شاگردان استفانو پیولی با تکرار نتیجه دیدار رفت و در مجموع با برتری ۲-۱ راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

ناپولی بازی را بهتر از میلان آغاز کرد و با تشویق هوادارانش و در شرایطی که زوج ویکتور اوسیمن و خویچا کواراتسخلیا را دوباره در خط حمله خود می‌دید، به دنبال زدن یک گل زودهنگام بود تا همه چیز را برابر کند.

ضربه ایستگاهی ماریو روی در دقیقه ۶ اولین موقعیت خطرناک بازی بود که بعد از برخورد به مدافعان میلان راهی کرنر شد. کواراتسخلیا در دقیقه ۹ از داخل محوطه جریمه دروازه میلان را هدف گرفت، اما شوت او ضرب کافی را نداشت و مایک مانیان آن را به راحتی در اختیار گرفت.
متئو پولیتانو با یک حرکت در عرض و شوت زمینی ناگهانی قصد باز کردن دروازه میلان از روی خط حمله جریمه را داشت، اما ضربه او در چارچوب نبود. اولین حمله جدی میلان بعد از این موقعیت به یک ضربه پنالتی منجر شد. ماریو روی در دقیقه ۲۱ خطای پنالتی روی رافائل لیائو مرتکب شد که اولیویه ژیرو پشت این ضربه ایستاد، ولی نتوانست آلکس مرت را شکست دهد و دروازه‌بان ناپولی ضربه او را به زیبایی مهار کرد.

ژیرو در دقیقه ۲۸ فاصله‌ای تا جبران و باز کردن دروازه ناپولی نداشت، اما این بار مرت با پا ضربه او را از داخل محوطه جریمه مهار کرد. در چهل و سومین دقیقه از بازی رافائل لیائو با یک حرکت پا به توپ زیبا چند ده متر از زمین را طی کرد و بعد از دریبل امیر رحمانی با یک پاس در عرض اولیویه ژیرو را در دهانه دروازه صاحب توپ کرد؛ مهاجم فرانسوی برای گل کردن این توپ کار سختی نداشت و توانست با یک بغل پای دقیق گل اول تیمش را بزند و کار را ۱-۰ به سود میلان کند.

میزبان نیمه اول را در حالی با نتیجه یک بر صفر به میلان واگذار کرد که دو بازیکن خود را به دلیل مصدومیت از دست داد و مجبور به انجام دو تعویض اجباری شد. متئو پولیتانو در دقیقه ۳۰ پس از کورس با تئو هرناندز ناگهان از ناحیه پای چپ دچار مصدومیت شد و جای خود را به لوزانو داد. دو دقیقه بعد از این اتفاق نیز پولیتانو به دلیل احساس درد شدید با ماتئوس اولیویرا تعویض شد.

ناپولی که بازنده راهی رختکن شده بود مثل نیمه اول با چهره‌ای تهاجمی کار را در نیمه دوم شروع کرد. کواراتسخلیا با یک حرکت تکنیکی زیبا وارد محوطه جریمه میلان شد، اما شوت خطرناک او از زاویه بسته جایی در چارچوب نداشت و به بیرون رفت.

1853939

کواراتسخلیا یک بار دیگر در دقیقه ۵۵ به زیبایی از بین دو مدافع میلان عبور کرد و با ورود به محوطه جریمه در موقعیت گلزنی قرار گرفت؛ شوت این بازیکن اما باز هم راهی اوت شد.

در حالی که مقاومت میلان مقابل حملات ناپولی قابل توجه بود و شاگردان لوچانو اسپالتی در باز کردن دروازه ناکام مانده بودند، به دلیل خطای هند فیکایو توموری یک ضربه پنالتی برای آنها اعلام شد. خویچا کواراتسخلیا پشت این پنالتی ایستاد، اما مانیان به زیبایی ضربه او را مهار کرد تا شانسی طلایی برای میزبان از دست برود.

1853940

1853941

ناپولی حملات خود را تا آخرین لحظات ادامه داد و در نهایت توانست در دقیقه ۳+۹۰ روی ارسال راسپادوری و ضربه سر ویکتور اوسیمن دروازه حریف را باز کند. آبی‌های شهر ناپل بعد از این گل فرصتی برای زدن گل دوم نداشتند تا میلان با برتری ۲-۱ در مجموع دو دیدار رفت و برگشت بعد از ۱۶ سال به نیمه نهایی چمپیونزلیگ صعود کند.


فیلم خلاصه بازی را اینجا ببینید.

۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۳
کد خبر: 41580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha