مخالف طرح حذف معافیت مالیاتی کشاورزان هستیم/  هر طرحی که به ضرر کشاورز باشد مردود است!

نقدعلی با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی مجلس به زودی مصوبه دولت جهت حذف معافیت مالیاتی کشاورزی را بررسی خواهد کرد، گفت: هر گونه طرحی که به ضرر کشاورز باشد از نظر مجلس شورای اسلامی مردود است. 

محمد تقی نقد علی عضو کمیسیون کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار گروه صنعت پایگاه تحلیلی خبری رادار اقتصاد با اشاره به موضوع مصوبه حذف معافیت مالیاتی کشاورزان توسط کمیسیون اقتصاد دولت اظهار داشت: امروز اخبار زیادی در خصوص مصوبه دولت در جهت اخذ مالیات از کشاورزی شنیده ایم اما طرح این مصوبه را هنوز مطالعه نکرده ایم اما یقینا کمیسیون کشاورزی مجلس  شورای اسلامی در راستای حمایت از صنعت کشاورزی فعالیت می کند و با حساسیت زیادی، این موضوع را دنبال خواهد کرد و هرگونه عمل غیرمنطقی که به ضرر کشاورزان باشد، مردود است. 

وی ادامه داد: موضوع حذف معافیت مالیاتی کشاورزی که توسط دولت مطرح شده است، به زودی در کمیسیون کشاورزی مجلس به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود و باید ببینیم که دولت چه دلایلی برای طرح چنین موضوعی داشته است و دلایلش چیست.

مخالف اجرای طرح هایی هستیم که به ضرر کشاورزان است

نقدعلی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی هرگز راضی به تصویب مصوبه ای به ضرر کشاورزان نخواهد بود، تاکید کرد: طرح معافیت مالیاتی کشاورزی در راستای حمایت از صنعت کشاورزی و کشاورز تدوین شده بود و هر طرح جدیدی که با آن مغایرت دارد باید در کمیسیون کشاورزی مجلس به صورت کارشناسی و منطقی بررسی شود و ما هرگز نخواهیم گذاشت که به جای حمایت از صنعت کشاورزی، قوانین و طرح هایی در راستای ضرر کشاورزان تصویب و اجرا شود. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه تاکید کرد: باید در شرایط فعلی اقتصادی کشور، مصوبه ها و طرح هایی به تصویب برسد که در راستای حمایت از کشاورزان باشد تا انگیزه برای تولید محصولات کشاورزی در کشور به بالاترین سطح ممکن برسد و نیازی به وارادات محصولات کشاروزی نداشته باشیم اما یقینا حذف معافیت مالیاتی در بخش کشاورزی، موجب آسیب زدن به صنعت کشاورزی می شود و ما به جای انگیزه دادن به کشاورز، موجب متضرر شدنش می شویم و این مسئله در مرور زمان می تواند آسیب جدی به صنعت و تولید کشاورزی وارد کند.

صنعت کشاورزی  باید در اولویت برنامه های کشور قرار بگیرد

وی با بیان اینکه صنعت کشاورزی  باید در اولویت برنامه های کشور قرار بگیرد، افزود: شیوع ویروس کرونا تا حد امکانی به همه صنایع کشور آسیب وارد کرده و صنعت کشاورزی هم از این مقوله مستثنی نبوده است و در کنار آن، حذف معافیت مالیاتی کشاورزی باعث می شود که سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تا حد زیادی کاهش پیدا کند و اندک سود حاصل کشاورزی هم صرف اخذ مالیات شود و در کنار این مشکل، افزایش قیمت نهاده های کشاورزی هم از جمله عواملی است که به بخش کشاورزی کشورمان ضربه وارد می کند و دولت باید در راستای حمایت از کشاورزان، اقدام موثر انجام دهد.

نقدعلی، اولویت کمیسیون کشاورزی مجلس را حمایت از کشاورزان و تولیدات داخل دانست و خاطر نشان کرد: زیر ساخت‌های کشاورزی کشورمان وابسته به خارج هستند و کمیسیون کشاورزی سعی دارد خود کفایی حقیقی را در این حوزه ایجاد کند؛ به صورتی که تولیدات استراتژیک، بدون وابستگی به خارج از کشور تأمین شود.

ضرورت ساماندهی توزیع گندم در کشور 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در بخش دیگری از صحبت هایش، با اشاره به دپوی گندم در گمرک و بنادر کشور اظهار داشت: طی روزهای گذشته بازدیدی از چند گمرک و بندرامام خمینی(ره) داشتیم و معتقدیم که در حوزه توزیع گندم در کشور مشکل داریم و باید راهکارهای جدی در خصوص تقویت سیستم توزیع کشور توسط دولت اندیشیده شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، باید راهکاری های عملی و کارشناسانه در جهت افزایش تولیدات کشاورزی و توزیع منطقی محصولات کشاورزی در سراسر کشور اندیشیده و اجرا شود تا مردم با مشکلات کمتری دست و پنجه نرم کنند. 
انتهای پیام 
 

۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 4158

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha