پلیس این سه مرحله‌ را در مورد کشف حجاب در خودروها اجرا می‌کند

پلیس از روز شنبه طرح برخورد با کشف حجاب را آغاز کرده که یکی از موارد آن برخورد با کشف حجاب در خودروهای سواری است، اما سازوکار این اقدام پلیس چگونه است و چطور می‌توان به آن اعتراض کرد؟ موضوعی که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس توضیحاتی را در خصوص آن ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، هفته گذشته سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا از اجرای طرح عفاف و حجاب خبر داده و اعلام کرد که پلیس از روز شنبه ۲۶ فروردین ماه با استفاده از ابزارهای هوشمند با هرگونه کشف حجاب برخورد خواهد کرد. طرحی که به گفته رادان پلیس در اجرای آن از فن‌آوری و تجهیزات پیشرفته برای شناسایی افراد خاطی بهره خواهد گرفت.

در این میان یکی از اقدامات پلیس برخورد با کشف حجاب در خودروهای سواری است. آنطور که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرده است، در صورتی که گزارش کشف حجاب در خودرو به پلیس مخابره شود برای بار اول پیامکی با سرشماره POLICE به شماره موبایل صاحب خودرو ارسال می‌شود. در انتهای این پیامک هم لینکی قرارداده شد که افراد در صورت اعتراض می‌توانند روی آن کلیک کرده و اعتراض خود را ثبت کنند. اعتراضی که پیش از فرمانده فراجا اعلام کرده بود که برای بار اول مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

اما اگر برای بار دوم کشف حجاب در خودرویی مشاهده شده و پلیس از آن مطلع شود، پیامکی برای صاحب خودرو ارسال می‌شود که بر اساس آن خودرو به شکل سیستمی توقیف می‌شود.

توقیف سیستمی خودرو چیست؟

سوالی که در این میان وجود دارد این است که توقیف سیستمی چیست؟ توقیف سیستمی یعنی خودرو نمی‌تواند از خدمات اداری مانند نقل و انتقال و ... بهره‌مند شود.

مدت توقیف سیستمی چقدر است؟‌

بر اساس آنچه که پلیس اعلام کرده است، توقیف سیستمی به مدت ۱۵ روز بوده و اگر چنانچه در این مدت کشف حجابی در خودرو ثبت نشود، خودرو بعد از مدت ۱۵ روز رفع توقیف می‌شود.

خودرو تحت چه شرایطی به دلیل کشف حجاب توقیف می‌شود؟

اگر برای سومین بار گزارشی از کشف حجاب در خودرو در سامانه پلیس ثبت شود، باز هم پیامکی برای صاحب پلاک ارسال می‌شود. در این پیامک از صاحب خودرو خواسته می‌شود که منتظر تماس ماموران بماند. ماموران پلیس در اولین فرصت با صاحب خودرو تماس گرفته و آنطور که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرده، از مالک خودرو می‌خواهند که میان توقیف در پارکینگ یا توقیف با قفل چرخ در محل پارکینگ خانه و ... یکی را انتخاب کند. در صورت انتقال خودرو به پارکینگ، باید قبض پارکینگ نیز به ماموران تحویل داده شود.

مدت زمان توقیف خودرو برای بار سوم نیز حدود یک هفته اعلام شده است.

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 41569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha