شمارش معکوس برای فاجعه: پرسپولیس از آسیا حذف می‌شود؟

ورزش سه نوشت: در فاصله کوتاه باقیمانده تا بارگذاری نهایی مدارک موردنیاز AFC برای دریافت مجوز حرفه‌ای، باشگاه پرسپولیس با مشکل بزرگی مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد یکی از شروط حضور باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا دریافت مجوز حرفه‌ای است. مساله‌ای که طی دو سال اخیر به چالشی بزرگ برای فوتبال ایران تبدیل شده و در فصل گذشته هر دو تیم پرسپولیس و استقلال به واسطه نواقصی که داشتند از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ناکام ماندند. این اتفاق برای فصل آتی نیز برای استقلال شکل گرفته و این باشگاه به دلیل بدهی‌هایی که داشته و در موعد مقرر برای پرداخت آن ناکام مانده، از حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان علیرغم قهرمانی در فصل گذشته، محروم شد.

اکنون اما خبرها از احتمال حذف پرسپولیس به واسطه عدم بارگذاری برخی از مستندات AFC خبر می‌دهد. در شرایطی که باشگاه پرسپولیس طی روزهای اخیر از حل مشکلات خود خصوصا در بخش مالی و بدهی‌ها خبر داده بود، دو موضوع مربوط به استادیوم خانگی (ورزشگاه آزادی) و بحث مالکیت (وزارت ورزش) به دردسری چالش برانگیز در مسیر دریافت مجوز این باشگاه تبدیل شده بود.

با این حال مدیریت مجموعه ورزشگاه آزادی چندی پیش خبر از تکمیل مدارک و نواقص ذکر شده از سوی AFC برای صدور مجوز خبر داده بود تا از این حیث خیال باشگاه پرسپولیس راحت شود و آنها به دنبال پایان دادن به این ماجرا باشند. مساله‌ای که با اما و اگرهای شکل گرفته و گمانه‌زنی‌هایی که با داغ شدن شایعات استارت می‌خورد، باعث نگرانی هواداران این تیم نیز شده بود.

در آخرین مرحله بارگذاری مدارک آنها (باشگاه پرسپولیس) در انتظار ارسال مدارک موردنیاز از سوی وزارت ورزش هستند. طی روزهای اخیر صحبت‌های زیادی بین مدیریت باشگاه پرسپولیس و وزیر ورزش و معاونین وی به انجام رسیده و البته به این باشگاه اطمینان خاطر داده شده که در این بخش نیز آنها همکاری لازم را صورت خواهند داد. اما در فاصله ۴۸ به پایان مهلت بارگذاری مدارک، هنوز پاسخ نهایی و مدارکی به دست باشگاه پرسپولیس نرسیده تا آنها اقدامات نهایی را برای این موضوع صورت دهند.

موضوعی که می‌تواند تمام تلاش‌های ارکان باشگاه برای حل مشکلاتی که از سمت آنها قابل رفع و حل شدن بود، بر باد خواهد داد و این باشگاه نیز با عدم ارسال به موقع مدارک، فصل آینده را هم باید همانند باشگاه رقیب و استقلال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ناکام بماند.

باید دید وزارت ورزش طی ساعات کم باقیمانده تا ارسال مدارک نهایی، اقدامات لازم را در این خصوص دنبال خواهد کرد و موفق به انجام امورات لازم برای صدور مدارک موردنیاز در این‌باره خواهد شد یا خیر.

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۰
کد خبر: 41549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha