جنگ اوکراین به جنگ با ایران تبدیل می‌شود ؟

رسانه آمریکایی اینترسپت نوشت: اسناد اطلاعاتی «خیلی محرمانه» ایالات‌متحده که اخیرا فاش شده است، خطر فزاینده درگیری ایالات متحده با ایران را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد رسانه آمریکایی اینترسپت نوشت: اسناد اطلاعاتی «خیلی محرمانه» ایالات‌متحده که اخیرا فاش شده است، خطر فزاینده درگیری ایالات متحده با ایران و همچنین تلاش‌های آشکار اسرائیل را برای دخالت مستقیم ایالات متحده در عملیات‌هایی که منافع ایران در خاورمیانه را هدف قرار می‌دهند، روشن می‌کند. این اسناد حساسیت وضعیت ژئوپلیتیک و چگونگی تشدید تنش بین روسیه و اسرائیل را در چارچوب جنگ روسیه در اوکراین آشکار می‌کند.

در ادامه این مطلب آمده است: مجموعه این اسناد طبقه‌بندی شده به صورت آنلاین در یک انجمن بازی به اشتراک گذاشته شده است. پلیس روز پنج‌شنبه یک عضو گارد ملی نیروی هوایی ایالات متحده را که۲۱ سال دارد، به ظن دست داشتن در افشای اطلاعات دستگیر کرد. یک سند توجیهی به تاریخ ۲۸ فوریه، در دسته‌بندی «خیلی محرمانه» و تهیه شده توسط آژانس اطلاعات دفاعی، جزئیات چهار سناریوی ممکن را که در آن اسرائیل به اوکراین کمک نظامی ارائه کند شرح می‌دهد.

موضوعی که واشنگتن به دنبال آن بوده است، اما اسرائیل که با روسیه روابط دارد، از انجام دادن خودداری کرده است.در یک سناریوی محتمل، در این سند آمده است: «روسیه همچنان به انتقال سلاح‌های متعارف پیشرفته ایران از طریق سوریه اجازه می‌دهد، امری که اسرائیل را بر آن می‌دارد تا در ازای کمک‌های نظامی به اوکراین، حمایت گسترده ایالات متحده از فعالیت‌های ضدایرانی اسرائیل را درخواست کند.» لازم به ذکر است که اسرائیل ایران را به انتقال تجهیزات نظامی به خاک سوریه متهم کرده است که می‌تواند در جنگ آینده علیه اسرائیل استفاده شود.

این سند همچنین «پیش‌زمینه» این سناریو را ارائه می‌کند، که به نظر می‌رسد به شرایط فعلی اشاره دارد که می‌تواند زمینه را برای چنین وضعیتی فراهم کند:«رهبران دستگاه دفاعی اسرائیل از افزایش ریسک‌پذیری برای مقابله با ایران، از جمله عملیات دوجانبه اسرائیل و آمریکا حمایت می‌کنند.» با افزایش تنش‌ها در منطقه، هر دو کشور در تمرین‌های نظامی برجسته شرکت کرده‌اند. ژانویه امسال، ایالات متحده و اسرائیل بزرگ‌ترین مانور نظامی مشترک خود را در تاریخ انجام دادند - مانوری که طبق گزارش‌ها، حملات هوایی به سایت‌های هسته‌ای ایران را شبیه‌سازی می‌کرد. سناریوی محتمل دیگر، طبق این سند، این است که روسیه در اثر حمله دوره‌ای اسرائیل در سوریه تلفاتی متحمل شود و مستقیما هواپیماهای اسرائیلی را با کمک ایران هدف قرار می‌دهد. این سند همچنین گزارش می‌دهد که اسرائیل به طور مرتب از ایالات متحده برای انجام حملاتی علیه منافع ایران در سوریه درخواست کرده است.

۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۱
کد خبر: 41480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha