۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 41412
تلنگری که آرش یوشیدا به کشتی ایران زد

ارشک محبی در دور نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل آرش یوشیدا از ژاپن که فرزند جواد اسفنجانی از مربیان ایرانی کشتی در ژاپن است، با نتیجه سنگین ۱۰ بر صفر شکست خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در جریان رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در آستانه قزاقستان، ارشک در وزن ۹۲ کیلوگرم ارشک محبی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل آرش یوشیدا از ژاپن مغلوب شد.
آرش یوشیدا یکی از ۶ فرزند جواد اسفنجانی، مربی ۵۶ ساله ایرانی است که نزدیک به ۳۰ سال است در ژاپن زندگی می‌کند و موسس و مربی باشگاه کشتی کودکان در ایچیکاوا، در شرق توکیو است که سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی کرده است.

اسفنجانی ۵ سال پیش موفق شد تیم نونهالان ژاپن را در مسابقاتی که در زادگاهش کرج برگزار شد، با کسب ۴ مدال طلا به عنوان نایب قهرمانی آسیا برساند.

با وجود ممنوعیت حضور زنان در سالن مسابقات ایران، با درخواست اسفنجانی فدراسیون کشتی وقت به مادر و خواهران او اجازه داد وارد سالن شوند که این موضوع در گزارش اتحادیه جهانی درباره اسفنجانی مورد توجه قرار گرفت.

اسفنجانی در کنار ۶ فرزند و همسرش- آرش یوشیدا نفر سوم از سمت چپ(عکس مربوط به ۵ سال پیش)

تلنگری که آرش یوشیدا به کشتی ایران زد
اسفنجانی در ژاپن با نائومی یوشیدا ازدواج کرد و صاحب شش فرزند پسر از جمله یک دوقلو شد که همگی کشتی‌گیر هستند.

کیوان یوشیدا فرزند دوم اسفنجانی چند سال پیش در مسابقات جوانان آسیا در وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل حریف ایرانی خود شکست خورد اما اینبار آرش یوشیدا دیگر فرزند اسفنجانی در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا موفق به تحمیل شکست سنگین ۱۰ بر صفر به یکی از ملی پوشان کشتی ایران شده است.
آرش یوشیدا پس از شکست محبی، برابر حریف مغول نیز به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. یوشیدا برای رسیدن به فینال باید از سد صفرنیازاف از ازبکستان بگذرد. در صورت صعود او به فینال، محبی راهی گروه بازنده ها می شود تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند.

۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 41412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 0
      ایران میدرخشد اگرچه در ژاپن