بازنگری قرارداد تجاری چین و آمریکا به تعویق افتاد

ایالات متحده و چین بازبینی توافق تجاری فاز یک خود که قرار بود روز شنبه انجام شود را به تعویق انداخته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، منابع آگاه خبر دادند که ایالات متحده و چین، بررسی توافق تجاری فاز یک خود را که قبلاً قرار بود روز شنبه انجام شود، به تعویق انداخته‌اند.

این منابع به رویترز گفتند، اختلاف بر سر زمان‌بندی این بررسی‌ها و زمان دادن به چین برای افزایش خریدهای خود از آمریکا علت این امر بوده است.

منابع آگاه می‌گویند نماینده تجاری آمریکا، رابرت لایتایزر به همراه استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری این کشور، نتوانستد بر سر زمان جدیدی برای بررسی ۶ ماهه میزان التزام به توافق تجاری با لیو هی، معاون نخست‌وزیر چین به توافق برسند.

انتظار می‌رفت مقامات دو کشور روز شنبه در ششمین ماه‌گرد اجرای توافق تجاری در یک ویدئو کنفرانس شرکت کنند.

اجرای این توافق در ۱۵ فوریه سال گذشته با آغاز پاندمی کرونا هم‌زمان شد.

یکی از منابع آگاه گفت که به تعویق افتادن این کنفرانس به علت برگزاری کنفرانس مقامات حزب کمونیست چین در شهر ساحلی بیدایهی بوده است و بعد از آن، هنوز زمانی برای کنفرانس جدید مشخص نشده است.

یک منبع آگاه دیگر هم گفت این جلسه به این علت به تعویق افتاد که مقامات آمریکایی خواهان این هستند که به چینی‌ها برای افزایش واردات خود از آمریکا زمان بیشتری بدهند، چراکه میزان خریدهای انرژی و کشاورزی چین از آمریکا بسیار عقب‌تر از اولین هدف تعیین شده در توافق تجاری است.

۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 414
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha