شی جین پینگ خطاب به نظامیان چین: برای نبرد واقعی آماده شوید

با وجود اینکه شی جین پینگ به صراحت نامی از تایوان نبرده است اما مشخصا او در این سخنان نیروهای نظامی چینی را برای جنگ احتمالی آماده می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شی جین پینگ از نیروهای ارتش کشور خواست برای «مبارزه و نبرد واقعی» آماده شوند. این سخنان تنها سه روز پس از رزمایش گسترده نیروهای چینی در تنگه تایوان، نگرانیهای زیادی را برای واشنگتن و تایپه ایجاد کرده است.

به گزارش یورونیوز، پکن در حالی رزمایش سه روزه در تنگه تایوان را هفته گذشته عملیاتی کرد که «تسای اینگ ون» رئیس جمهوری تایوان در ایالات متحده با کوین مک کارتی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا دیدار می کرد. مقامات چینی می گویند این دیدار به نوعی «تحریک ارتش چین » محسوب می شود.

حالا رسانه های چینی می گویند شی جین پینگ، که از یک پایگاه نظامی روز سه شنبه در جنوب دریای چین دیدار می کرد، تاکید کرده که «ارتش باید با قاطعیت از حاکمیت ارضی و همچنین حقوق دریایی و منافع ملی در چین دفاع کند.»

با وجودی که شی جین پینگ به صراحت نامی از تایوان نبرده است اما مشخصا او در این سخنان نیروهای نظامی چینی را برای جنگ احتمالی آماده می کند. به گزارش شبکه سی سی تی وی، رهبر چین در این دیدار از نیروهای مسلح کشور خواسته تا «آموزش‌های نظامی را در نبردهای واقعی تقویت کنند.»

پکن سال گذشته هم در جریان دیدار نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان ایالات متحده از تایوان، یک رزمایش گسترده در آب های مرزی چین و تایوان انجام داد و حتی چندین موشک هم در جریان این رزمایش شلیک شدند.

چین بارها اعلام کرده که تایوان را بخشی از سرزمینی خود می‌داند. رهبر چین و دیگر مقامات این کشور بارها در ماه‌های اخیر نسبت به اینکه پس از سال ۱۹۴۹ نتوانسته اند تایوان را به چین یکپارچه ملحق کنند، اظهار تاسف کرده اند.

تحلیلگران معتقدند که تهدیدهای ادامه دار چین علیه تایوان می تواند خطر جنگ جهانی سوم را زنده کند. ایالات متحده بارها اعلام کرده که اجازه نمی دهد چین تایوان را تصرف کند.

۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
کد خبر: 41362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha