تحلیل معامله‌گران ارزی از حرف‌های فرزین

معامله‌گران فنی می‌گویند دلار بعد تعطیلات نوروز دچار نوسان رفت و برگشتی در باکس ۴۹ هزار و ۸۰۰ تا ۵۲ هزار تومان شده است و هر وقت به کف می‌خورد، به بالا برمی‌گردد و هر وقت به سقف برخورد می‌کند، کاهشی می‌شود. در معاملات روز دوشنبه قیمت به کف خورد و سه‌شنبه برگشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد مواظب باشید در تعطیلات، مالدارتان نکنند! این جمله، هشدار اکثر معامله‌گران به همدیگر است. در بازار تصور می‌شود روزهای منتهی به تعطیلات مناسبتی برخی در بازار قیمت را بالا می‌کشند تا به اصطلاح، بار خودشان را خالی کنند.

به گزارش اکوایران، ظاهراً یک تصور در بازار وجود دارد که در روزهای منتهی به تعطیلات طولانی بازار شل می‌کند و به همین دلیل فرصت خوبی است که قبل از تعطیلات فروشنده باشیم و بعد از تعطیلات باتوجه به وضعیت، موقعیت معاملاتی بگیریم. این روش به حدی نخ‌نما شده که در تعطیلات اخیر، دست این حربه تقریبا رو شده بود و کسی خریدار دلار نبود.

با این‌که در روز سه‌شنبه کسی خریدار دلار نبود، قیمت بالا رفت. دلیل بالا رفتن قیمت از منظر فنی، گرفتاری دلار در یک باکس قیمتی است. معامله‌گران فنی می‌گویند دلار بعد تعطیلات نوروز دچار نوسان رفت و برگشتی در باکس ۴۹ هزار و ۸۰۰ تا ۵۲ هزار تومان شده است و هر وقت به کف می‌خورد، به بالا برمی‌گردد و هر وقت به سقف برخورد می‌کند، کاهشی می‌شود. در معاملات روز دوشنبه قیمت به کف خورد و سه‌شنبه برگشت.

البته برخی معامله‌گران تصور می‌کردند صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی هم در نوسان رو به بالا دخیل بوده است. اکثر کسانی که این نظر را داشتند روی آن بخش از بحث‌های فرزین مانور می‌دادند که با حس بازار همخوانی نداشت. برای نمونه، فرزین گفته بود ۱۶ میلیارد دلار ارز دست مردم است و آماری از سکه‌ها نداریم. معامله‌گران تصور می‌کنند میزان ارز خانگی بیشتر است و آمار بانک مرکزی کم‌نمایی دارد. این گروه می‌گفتند عدد بانک مرکزی با احساس آن‌ها فاصله زیادی دارد، بنابراین امکان رصد، کمتر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

نکته دوم، بحث تورمِ هدف بود. بعد از اینکه فرزین گفت امسال نرخ ۲۵ درصد را تارگت کرده‌اند، یکسری محاسبات منتشر شد که نشان می‌داد اگر منظور از تورم هدف، نرخ میانگین است، تحقق این رقم خیلی خوش‌بینانه است. روی همین ذهنیت‌ها در این بازار کم‌عمق، یک عده میل به صعودشان بیشتر شد.

اما خبر داغ سه‌شنبه درگیری یکسری باندهای فردایی در هرات بود. یک اتاق با انتشار یک پست به یکسری از باندهای فردایی هشدار داد اگر نرخ دلار هرات را هیجانی بالا ببرند اسم و عکس و آی‌دی آن‌ها را افشا می‌کند. این اتاق برای اینکه نشان دهد دستش خالی نیست، علاوه بر اینکه چندتا عکس گذاشت، مدعی شد یکسری از معامله‌گرانِ عضو این باندها بچه‌های سلیمانیه و مشهد هستند. این خط و نشان خیلی در بازار سروصدا کرد. تحت تاثیر همین خط و نشان هم قیمت دلار هرات از این سقف بالا نرفت. بازار منتظر بعد از تعطیلات است و تصور می‌شود اگر از هر طرف این باکس خارج شود، مثبت و منفیِ سه هزار تومان نوسان می‌دهد.

۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۷
کد خبر: 41358

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha