وزیر صمت: خودرو کارکرده وارد می کنیم/ برخی مونتاژکاران خودرو بازار را به هم ریختند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واردات خودروی کارکرده در دستور کار قرار دارد، گفت: روز گذشته از مراجع حاکمیتی مصوبه‌ای گرفتیم که مانع واردات خودرو را برطرف می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، در روزهای گذشته برخی از نمایندگان در گفت و گو با رسانه ها از حذف واردات خودروهای دست دوم به کشور انتقاد کردند که پاسخ مجمع تشخیص مصلحت نظام را به دنبال داشت که بر این باور بود: مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات خودروهای کارکرده که شامل انواع کشنده‌ها، کامیون، اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری، در هیأت عالی نظارت مورد بررسی قرار گرفت و صرفاً واردات خودروهای کارکرده «سواری» به دلیل مغایرت با بندهایی از سیاست های کلی «حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی»، سیاست های کلی «اقتصاد مقاومتی» و همچنین سیاست های کلی «برنامه هفتم» با مخالفت هیئت عالی نظارت مواجه شد.

با این وجود برخی از نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه در نطق میان دستور و تذکر شفاهی خود لزوم ساماندهی بازار خودرو را متذکر شده و واردات خودروی سواری دست دوم را یکی از راه‌های آن دانستند.

در همین پیوند، "سید رضا فاطمی‌امین" وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه واردات خودروی کارکرده در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان‌کرد: روز گذشته از مراجع حاکمیتی مصوبه‌ای گرفتیم که مانع واردات خودرو را برطرف می‌کند.

وی همچنین بیان‌داشت: برخی مونتاژکاران خودرو بازار را به هم می ریختند و برای فروش خودرو، سکه دریافت می‌کردند.
فاطمی‌امین گفت: برای رفع این وضعیت و مقابله با مافیا اقدام کردیم.

نیمه اردیبهشت، آغاز ثبت‌نام جدید خودرو
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از آغاز ثبت‌نام جدید خودرو از نیمه اردیبهشت خبر داد.وی خاطرنشان‌کرد: تقریبا به همه افرادی که ثبت‌نام کنند خودرو تحویل داده می‌شود.

فاطمی‌امین ادامه‌داد: از اواخر امسال هم فروش اقساطی و لیزینگی خودرو آغاز خواهد شد.

۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۹
کد خبر: 41352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      اینقدر وعده دروغ به مردم ندید ،راستی از واردات خودرو های قبلی چه خبر