سخنان جدید رئیس قوه قضاییه درباره افراد بی‌حجاب

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: من همواره به همکاران قضایی خود تاکید می‌کنم که در حُسن برخورد و تکریم ارباب رجوع اهتمام داشته باشند و بدانند که اثر رفتارشان با مراجعه‌کنندگان از حکمی که صادر می‌کنند بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان کرد: ما باید ببینیم و بررسی کنیم که آیا نوع رفتار ما با یک فرد مجرم و خطاکار به مانند سیره عملی امیرالمومنین است یا خیر؟ اگر فردی مرتکب جرم شد و به مجازات نیز رسید اما تؤبه کرد و خود را اصلاح کرد، آیا همچنان باید سوءسابقه داشتن با او همراه باشد؟

رئیس عدلیه تأکید کرد: باید در جایی که حکم خدا وجود دارد، قاطعانه و بدون اغماض عمل کرد و از دشمنان و شیطان‌صفتان و جنگ‌های تبلیغاتی آنان نهراسید و آنجایی نیز که مرتبط با امت و مردم خودمان است باید رحماء بینهم بود؛ و این سیره امامین انقلاب است که از امیرالمومنین علی(ع) آموخته‌اند.

رئیس قوه قضاییه گفت: امام امروز ما مقام معظم رهبری در طول این سه دهه ‌و اندی در برابر دشمنان و استکبار غربی با قدرت ایستاده‌اند و مقتدرانه عمل کرده‌اند؛ از سویی دیگر ایشان در قبال مردم خودمان و آنهایی که احیاناً خطا یا گناه یا جرمی را مرتکب می‌شوند همواره با رویکرد رأفت‌آمیز عمل کرده‌اند که مصداق این موضوع همین عفوی است که ایشان در قبال عناصر فریب‌خورده اغتشاشات از موضع قدرت و اقتدار صادر فرمودند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: در قضیه حجاب نیز ممکن است یک بانویی، برخی مسائل را رعایت نکند اما این به معنای آن نیست که این بانو، به دور از انقلاب و نظام است؛ نوع برخورد و رفتار ما با این قبیل افراد باید متفاوت باشد با کسانی که می‌خواهند از قضیه حجاب به نظام و عفت عمومی و بنیاد محکم خانواده ضربه بزنند؛ مطابق فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری، در این مقوله باید با برنامه وارد شد و با حساسیت عمل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تأکید کرد: امروز برای یاری دین خدا باید وحدت کلمه داشته باشیم و از مقام معظم رهبری پیروی کنیم و با هم‌افزایی همه امکانات و نیروها در میدان باشیم و بدانیم که دشمن در حال تلاش برای توطئه‌چینی است اما این توطئه‌چینی‌های دشمن با وحدت کلمه و اطاعت ما از ولی‌فقیه و همچنین قانون‌مداری ما خنثی خواهد شد.

۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 41245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha