میرکاظمی رفتنی شد؛داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه می شود

طبق اطلاعات به دست آمده از مقامات آگاه، در آینده نزدیک رئیس سازمان برنامه بودجه تغییر می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق اطلاعات به دست آمده از مقامات آگاه، سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه به‌زودی این مسئولیت را به داود منظور تحویل خواهد داد.

مسعود میرکاظمی از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بوده است. میرکاظمی سازمان برنامه و بودجه را در شرایطی تحویل گرفت که بودجه ۱۴۰۰ از ناترازی جدی رنج می بُرد؛ با تلاش وی و دیگر مسئولان دولت سیزدهم، کاهش قابل توجهی در شکاف کسری بودجه در سال ۱۴۰۱ رخ داد به طوری که حدود ۹۷ درصد پیش بینی بودجه ۱۴۰۱ محقق شد و برای اولین بار در چند دهه اخیر بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی پیش بینی شده در بودجه پرداخت شد.

داود منظور یکی از گزینه های اصلی سکان داری سازمان برنامه و بودجه است، وی فارغ التحصیل از دانشگاه امام صادق علیه السلام و دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در مقطع دکتری اقتصاد با گرایش اقتصادسنجی است.

منظور هم اکنون رئیس سازمان امور مالیاتی است. در دوره مسئولیت وی اقدامات زیادی در حوزه سازمان مالیاتی انجام که یکی از نتایج این اقدامات، افزایش ۵۲ درصدی تعداد مودیان مالیاتی و رشد ۵۶ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال ۱۴۰۱ بوده است. معاون برنامه سازمان برنامه و بودجه، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو از دیگر سوابق مدیریتی داود منظور است.

همچنین شنیده شده قرار است محمدهادی سبحانیان از معاونت اقتصادی به سازمان امور مالیاتی برود.

۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 41229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0