۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 41223
نوه دهقان فداکار مرتکب قتل شد

نوه دهقان فداکار در جلسه دادگاه گفت: من به دختری علاقه داشتم که بعد از مدتی از هم جدا شدیم و بعد متوجه شدم یکی از دوستانم با او ازدواج کرده است. نمی‌دانم چرا این مسئله باعث شد عصبانی شوم؛ عقل از سرم پرید و به سراغش رفتم و در یک چشم برهم زدن این اتفاق تلخ رخ داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد نوه دهقان فداکار وقتی دید دختر مورد علاقه‌اش با دوست صمیمی او ازدواج کرده است، دست به جنایت زد.

به گزارش روزنامه ایران، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۸ به دنبال درگیری خونین در یکی از محله‌های کرج شروع شد. خیلی زود گشت پلیس در محل حادثه حضور یافت و با پیکر خونین مرد جوانی روبه‌رو شد که روی زمین افتاده بود. بلافاصله مرد جوان به بیمارستان منتقل شد و همزمان عامل این درگیری خونین که نوه ریزعلی همان دهقان فداکار کتاب‌های فارسی بود، بازداشت شد و طولی نکشید که به‌رغم تلاش تیم پزشکی، جوان زخمی در بیمارستان جان باخت و پرونده وارد مرحله جنایی شد.

متهم جوان درحالی که از این اتفاق به‌شدت پشیمان بود به جرمش اعتراف کرد و به دنبال صدور کیفرخواست از سوی دادسرای جنایی، این متهم به اتهام قتل عمد در صف محاکمه قرار گرفت.

نوه دهقان فداکار مدتی بعد از ندامتگاه مرکزی کرج به شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز انتقال یافت و پای میز محاکمه ایستاد. در ابتدای جلسه دادگاه، رئیس جلسه دادرسی متن کیفرخواست را خواند سپس از اولیای دم خواست در جایگاه بایستند و درخواست خود را درباره شکایت از متهم بیان کنند. اولیای دم در حالی که سیاهپوش بودند و از غم از دست دادن فرزندشان به‌شدت داغدار شده بودند خواستار قصاص متهم شدند.

در ادامه جلسه دادگاه، متهم پشت میز محاکمه ایستاد و پس از تفهیم اتهامی که مرتکب شده بود ضمن پشیمانی از جرمی که مرتکب شده بود، گفت: من به دختری علاقه داشتم که بعد از مدتی از هم جدا شدیم و بعد متوجه شدم یکی از دوستانم با او ازدواج کرده است. نمی‌دانم چرا این مسئله باعث شد عصبانی شوم؛ عقل از سرم پرید و به سراغش رفتم و در یک چشم برهم زدن این اتفاق تلخ رخ داد. من قصد کشتن دوستم را نداشتم، فقط می‌خواستم بدانم این ماجرا چه بود و حالا به‌شدت پشیمانم و از اولیای دم خواهش می‌کنم به جوانی‌ام رحم کنند و مرا ببخشند.

پس از پایان جلسه دادگاه، قضات وارد شور شده و پس از چند روز با توجه به محتوای پرونده و درخواست اولیای دم، دادگاه حکم قصاص متهم را صادر کرد.

با صدور حکم قصاص طولی نکشید که این حکم از سوی قضات دیوان‌عالی مهر تأیید خورد و متهم جوان که نوه دهقان فداکار کتب فارسی کشورمان است در یک قدمی چوبه مرگ قرار گرفت.

در حالی که متهم جوان در انتظار مرگ، لحظات سختی را در زندان تجربه می‌کرد سرنوشت طور دیگری رقم خورد و با تلاش تیم صلح و سازش دادگستری البرز، اولیای دم از حق قصاص خود گذشت کردند و بدین ترتیب اجرای حکم قصاص در شعبه ششم اجرای احکام دادگستری منتفی شد و نوه دهقان فداکار فرصت دوباره برای زندگی پیدا کرد.

با توجه به رضایت اولیای دم، این متهم به زندان منتقل شد و حالا در انتظار محاکمه از نظر جنبه عمومی و اعمال ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی است.

۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 41223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha