مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا را زنده و مستقیم ببینید + لینک پخش زنده و نتایج لحظه به لحظه مسابقات

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا امروز برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه در شهر آستانه کشور قزاقستان برگزار می شود.



لینک پخش زنده مسابقات کشتی قهرمانی آسیا از آنتن

لینک پخش زنده مسابقات کشتی قهرمانی آسیا از شبکه سه

کشتی آزاد:

نتایج قرعه کشی نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۱ مغلوب ریکوتو آرای از ژاپن شد و با توجه به شکست این حریف ژاپنی در دور بعد، سرلک از دور رقابت ها کنار رفت و دهم شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم که ۱۳ شرکت کننده دارد، یاسین رضایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با برنده کشتی میان هیون سیک سونگ از کره جنوبی و بین از سنگاپور مصاف می‌دهد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر سنجر مختار از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ از سد ریوما آنراکیو از ژاپن به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. عموزاد در دیدار پایانی با نتیجه ۳ بر ۱ تولگا تومور اوچیر دارنده مدال برنز جهان از مغولستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با توجه به حاضر نشدن عنایت اولله از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۴ بر ۲ مصطفی احمداف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل سنجر دوسژانوف از قزاقستان با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. قیاسی در این دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل اوزوربک توکتومامبتوف از قرقیزستان شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم که با حضور ۱۶ کشتی گیر برگزار می‌شود، حسین ابوذری در دور اول با ماگومدرسول اصلویف از بحرین مبارزه می‌کند و در صورت غلبه بر این کشتی گیر، در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با برنده کشتی میان ارزو شامیل ایساکوف از اردن و جعفر چولبایف از ازبکستان کشتی می‌گیرد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم امیرحسین کاووسی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ خیدیر سیف الدین اف از بحرین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۵ و ضربه فنی مغلوب بولات ساکایف از قزاقستان شد و به دیدر رده بندی رفت. کاووسی در این دیدار با نتیجه ۶ بر صفر یاجورو یاماساکی از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۱۳ نفر حضور دارند، علیرضا کریمی در دور اول با گوان اوک کیم از کره کشتی می‌گیرد و در صورت غلبه بر این حریف در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف زوشن لین از چین می‌رود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۱۲ نفر شرکت کرده‌اند، ارشک محبی در دور نخست به مصاف آراش یوشیدا از ژاپن می‌رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با گانخویاک گانباتار از مغولستان دیدار می‌کند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه ۱۲ بر صفر اولزیسایخان باسانتسوگت از مغولستان پیکار را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل مصاف تاکاشی ایشیگورو از ژاپن به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل احمد تاج الدین اف از بحرین با نتیجه ۱۳ بر ۸ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. گلیج در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر بکزاد اورکیمبای از قزاقستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۱۱ کشتی‌گیر در آن حضور دارند، امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست،‌ در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با ضیاموحامت صفراف از ترکمنستان مبارزه می کند.

رده بندی نفرات برتر پنج وزن نخست این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- امان (هند) ۲- آلماز سمانبکوف (قرقیزستان) ۳- راحت کالجان (قزاقستان) و ریکوتو آرای (ژاپن) ۵- وان هائو زو (چین) و زانابازار زاندانبود (مغولستان) ... ۱۰- علیرضا سرلک (ایران)

۶۵ کیلوگرم: ۱- رحمان عموزاد (ایران) ۲- تولگا تومور اوچیر (مغولستان) ۳- ریوما آنراکیو (ژاپن) و اولوکبک ژولدوشبکوف (قرقیزستان) ۵- امیدجان جلال اف (ازبکستان) و سنجر موختار (قزاقستان)

۷۰ کیلوگرم: ۱- سنجر دوسجانوف (قزاقستان) ۲- ظفربک اوتاخانوف (ازبکستان) ۳- اوروزبک توکتومامبتوف (قرقیزستان) و یوشینوسوکه آئویاگی (ژاپن) ۵- مرتضی قیاسی (ایران) و شامیل ایساکوف (اردن)

۷۹ کیلوگرم: ۱- بولات ساکایف (قزاقستان) ۲- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) ۳- امیرحسین کاووسی (ایران) و دیپاک (هند) ۵- شهرت بازاروف (تاجیکستان) و یاجورو یاماساکی (ژاپن)

۹۷ کیلوگرم: ۱- احمد تاج الدین اف (بحرین) ۲- آووسایمان هابیلا (چین) ۳- مجتبی گلیج (ایران) و مخسود ویسالوف (ازبکستان) ۵- بکزات اورکیمبای (قزاقستان) و دیپاک (هند)

در پایان مسابقات روز نخست و در رده بندی تیمی،‌ قزاقستان با ۸۵ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و تیم های ازبکستان با ۷۱ امتیاز و ایران با ۶۷ امتیاز دوم و سوم هستند.

رقابت های پنج وزن دوم از ساعت ۸:۳۰ صبح فردا (جمعه) برگزار می شود که یاسین رضایی، حسین ابوذری، علیرضا کریمی، ارشک محبی و امیررضا معصومی به ترتیب در اوزان ۶۱، ۷۰، ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.

کشتی فرنگی:

نتایج نمایندگان ایران به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۱ از سد اختیار بوتیروف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. دادمرزدر این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ از سد روپین از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب یرنور فیداخمتوف از قزاقستان شد. وی با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.


در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل جین سئوب سونگ از کره جنوبی با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. محمدی در دیدار نهایی شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم رضا عباسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر صفر بیگ میرات نوباتوف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار مقابل کیوتارو سوگابه از ژاپن با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. عباسی در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر رازاک مغلوب بیشیکیف از قرقیزستان شد و پنجم شد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم سجاد ایمن طلب پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر ۱ ویکاس از هند را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر مقابل جیان تان از چین به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. ایمن طلب در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب ابراگیم ماگومادوف از قزاقستان شد و به مدال نقره دست یافت.


در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ ساجان از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱ بر ۱ ریو لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ از سد دمیو ژاداریف از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی نژاد به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در دیدار پایانی حاضر نشد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۲ کیلوگرم علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۷ بر صفر مقابل و هالیشان باهیجیانگ از چین به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر مقابل آکیلبک تالنتبیکوف از قرقیزستان مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. مُهمدی در این دیدار روهیت داهیا از هند را با نتیجه ۵ بر ۱ شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱ بر ۱ ماساتو سومی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۲ سونیل کومار از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. علیزاده در دیدار پایانی با نتیجه ۸ بر صفر نورسلطان تورسینوف از قزاقستان را مغلوب کرد و سومین مدال طلا را برای کشورمان صید کرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۷ بر ۵ مقابل یوتا نارا از ژاپن به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل یمینگ لی از چین با نتیجه ۷ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. بالی در دیدار فینال با نتیجه ۷ بر ۴ از سد اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان گذشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر صفر رومن کیم از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر تموربک نسیم اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. میرزازاده در دیدار فینال با برتری ۲ بر صفر مقابل لینگ ژی منگ از چین به مدال طلا رسید.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- پویا دادمرز (ایران) ۲- روپین (هند) ۳- امانگالی بکبولاتوف (قزاقستان) و اختیار بوتیروف (ازبکستان) ۵- هایفنگ ژانگ (چین) و تایگا اونیشی (ژاپن)
۶۰ کیلوگرم: ۱- ژولومان شارشنبکوف (قرقیزستان) ۲- هانجائه چونگ (کره جنوبی) ۳- لیگو کائو (چین) و مایتو کاوانا (ژاپن) ۵- سومیت (هند) یرنور فیداخمتوف (قزاقستان) ... ۸- مهدی محسن نژاد (ایران)
۶۳ کیلوگرم: ۱- ایمان محمدی (ایران) ۲- شرموخامد شاریبجانوف (ازبکستان) ۳- موخامدعلی ماموربک (قزاقستان) و ناریج (هند) ۵- جینس سئوب سونگ (کره جنوبی) و چیزو مارویاما (ژاپن)
۶۷ کیلوگرم: ۱- ابرار آتابایف (ازبکستان) ۲- کیوتارو سوگابه (ژاپن) ۳- رازاک بیشیکیف (قرقیزستان) و آلمات کبیسبایف (قزاقستان) ۵- رضا عباسی (ایران) و فیروز میرزارجب اف (تاجیکستان)
۷۲ کیلوگرم: ۱- ابراگیم ماگومدوف (قزاقستان) ۲- سجاد ایمن طلب (ایران) ۳- عبدیخان نورلانبکوف (قرقیزستان) و ویکاس (هند) ۵- جیان تان (چین) و علی ال ابوداح (عراق)
۷۷ کیلوگرم: ۱- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۲- امین کاویانی نژاد (ایران) ۳- ریو لیو (چین) و کودای ساکورابا (ژاپن) ۵- جیحون اوزدوردیف (ترکمنستان) و دمیو ژاداریف (قزاقستان)
۸۲ کیلوگرم: ۱- آکیلبک تالانتبکوف (قرقیزستان) ۲- دیاس کالین (قزاقستان) ۳- علیرضا مهمدی (ایران) و یویا مائه تا (ژاپن) ۵- روهیت داهیا (هند) و موخامدکودیر رسولوف (ازبکستان)
۸۷ کیلوگرم: ۱- ناصر علیزاده (ایران) ۲- نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) ۳- کومار سونیل (هند) و جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) ۵- آتابک عزیز بیکوف (قرقیزستان) و ماساتو سومی (ژاپن)
۹۷ کیلوگرم: ۱- مهدی بالی (ایران) ۲- اوزور ژوژوپبکوف (قرقیزستان) ۳- اولجاس سیرلیبای (قزاقستان) و یوتا نارا (ژاپن) ۵- ناریندر چیما (هند) و لی یی مینگ (چین)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- امین میرزازاده (ایران) ۲- لینگژی منگ (چین) ۲- علیمخان سیزدیکوف (قزاقستان) و رومان کیم (قرقیزستان) ۵- تموربک نسیم اف (ازبکستان) و مین سئوک کیم (کره جنوبی)

رده بندی تیمی: ۱- ایران ۱۹۶ امیتاز ۲- قرقیزستان ۱۶۶ امتاز ۳- قزاقستان ۱۶۰ امتیاز ۴- ازبکستان ۱۲۱ امتیاز ۵- ژاپن ۱۱۶ امتیاز ۶- هند ۱۱۵ امتیاز ۷- چین ۱۰۰ امتیاز ۸- کره جنوبی ۶۶ امتیاز

۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۲
کد خبر: 41202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • FR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      1 0
      با سلام اگر وقت کردین نتایج رو به روز کنین چون نوشتین لحظه به لحظه فکر کردم به روزه با تشکر
    • FR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      1 0
      با سلام اگر وقت کردین نتایج رو به روز کنین چون نوشتین لحظه به لحظه فکر کردم به روزه با تشکر