۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 41113
بیت کوین و یک واگرایی منفی

مدتی است که ارزش بیت‌کوین به‌ طور مداوم در حال افزایش بوده و از ابتدای سال به فاز صعودی خود ادامه داده با این حال، بازار در حال حاضر در سطح مقاومت کلیدی قرار گرفته و بررسی واکنش آن برای روند چند ماه آینده ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از کریپتو، بیت کوین در بازه زمانی روزانه، در نهایت قیمت از کانال حدود ۲۸ هزار دلار خارج شد و به شدت به مقاومت ۳۰ هزار دلاری حمله کرد. این سطح، یک منطقه مقاومت روانی و فنی حیاتی است و احتمالا آینده کوتاه‌مدت بازار کریپتو را شکل خواهد داد.

شکست این سطح می‌تواند منجر به ادامه صعودی به سمت منطقه مقاومت قابل توجه بعدی شود که سطح حدود ۳۸ هزار دلار است، در حالی که رد شدن منجر به افت به سمت میانگین متحرک ۵۰ روزه واقع در اطراف سطح ۲۶ هزار دلار و حتی منطقه پشتیبانی ۲۵ هزار دلار می‌شود.

در هر صورت، گاوها همچنان می‌توانند خوش‌بین باشند که قیمت بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه است که یک شاخص مهم بازار گاو/خرس محسوب می‌شود.

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که قیمت پس از بازگشت از منطقه حمایتی ۲۸ هزار دلاری چند روز پیش، در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۳۰ هزار دلاری است.

همچنین اندیکاتور RSI (نشان‌دهنده‌ قدرت بازار و قدرت خریداران و فروشندگان نسبت به یکدیگر است و به همین دلیل، شاخص قدرت نسبی نیز نامیده می‌شود) سیگنال واگرایی نزولی واضح را نشان می‌دهد که به یک تثبیت یا اصلاح بالقوه در کوتاه‌مدت اشاره می‌کند. در این مورد، سطح ۲۸ هزار دلار می‌تواند یک بار دیگر برای حفظ قیمت بررسی شود، در حالی که منطقه ۲۵ هزار دلار نیز ممکن است در صورت اصلاح عمیق‌تر دوباره آزمایش شود. در مجموع، هیچ کمبودی در سطح حمایت وجود ندارد و گاوها در نهایت پس از تقریبا یک سال فضای نزولی وحشتناک بازار، می‌توانند آرام شوند.

قیمت بیت‌کوین به‌ طور مداوم در حال افزایش بوده است و بسیاری از سرمایه‌گذارانی که بیت‌کوین را با قیمت‌های کمتر از ۳۰ هزار دلار خرید کرده‌اند، اکنون از معامله خود سود می‌برند و انتظار می‌رود این دارندگان حداقل بخشی از سود خود را کسب کنند و معیار SOPR (این شاخص به ما نشان می‌دهد که در یک قیمت مشخص، کاربرانی که اقدام به فرش کوین‌های خود کرده‌اند، آیا سود کسب کردند یا با ضرر از بازار خارج شدند) این تحلیل را تایید می‌کند.

اندیکاتور SOPR، معیاری مفید در زنجیره است که نسبت سود تحقق یافته توسط دارندگانی را که سکه‌های خود را در ۶ ماه گذشته خریداری کرده‌اند، اندازه‌گیری می‌کند. مقادیر بالا نشان دهنده دریافت سود و ارزش‌های پایین به‌عنوان سرمایه‌گذارانی است که سکه‌های خود را با ضرر می‌فروشند.

بدیهی است که دارندگان کوتاه‌مدتی که بیت‌کوین خود را در چند ماه گذشته خریداری کرده‌اند، به‌طور تهاجمی با نرخی مشابه زمانی که بیت‌کوین در محدوده بالای ۶۹ هزار دلار قرار گرفت، سود کرده‌اند. در حالی که تحقق سود یک رفتار طبیعی در بازار صعودی است اما اگر عرضه با تقاضای کافی برآورده نشود، می‌تواند منجر به بازگشت نزولی و حتی ادامه بازار نزولی به سمت قیمت‌های پایین‌تر شود.

بنابراین، این معیار باید دائما بررسی شود تا مشخص شود که آیا بازار در مراحل اولیه یک روند صعودی جدید است یا فقط یک تله گاوی دیگر محسوب می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۲۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۱۴ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۶.۱۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۴ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳.۸۶ میلیارد دلار است که ۳۹.۱۸ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۳.۶۲ میلیارد دلار است که ۱۰.۷۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۲۹.۸۵میلیارد دلار است که ۸۸.۱۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۳ به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۳۰ هزار و ۲۷۱.۸۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۹۴ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۰۸۸.۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۷۱ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۳۲.۳۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۷۲ درصد افزایش

۵- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۵۱۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۲.۱۴ درصد افزایش

۷- کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۰۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۴۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۰۱ درصد افزایش

۸ - دوج کوین

قیمت: ۰.۰۸۹۴۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۰۸ درصد افزایش

۹- سولانا

قیمت: ۲۴.۳۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۹۲ درصد افزایش

۱۰ - پولکا دوت

قیمت: ۶.۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۳۴ درصد افزایش

۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 41113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha