قهرمان المپیک پول نداشت تفنگش را فروخت!

دبیر فدراسیون تیراندازی می‌گوید در جریان فروش قطعه یدکی جواد فروغی نبوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مهدی مبینی در گفت و گو با ایسنا، در مورد مشکلات مالی جواد فروغی قهرمان المپیک توکیو و فروش قطعه یدکی سلاحش اظهار کرد: فروغی از مفاخر ورزش ما است. او اولین مدال طلای ارزشمند المپیک را برای این رشته کسب کرده است. وظیفه فدراسیون است که از او حمایت کند کما اینکه همیشه در حد توان از او حمایت کرده و خواهد کرد. این رشته به آرامش، تمرکز و اعتماد به نفس نیاز دارد. امسال در تپانچه بادی موفقیت های خوبی حاصل شد گر چه در انفرادی مدالی کسب نشد اما در بخش تیمی عناوین خوبی کسب شده است.

دبیر فدراسیون تیراندازی افزود: فدراسیونی که حدود ۳ میلیارد برای اعزام هزینه می‌کند مشکل تعویض قطعه یا تعمیرات سلاح که ۷، ۸ یا ۱۰ میلیون تومان می‌شود را ندارد؟ هر ورزشکاری از هر رشته‌ای برای تعویض سلاح به ما مراجعه کرده هزینه آن را پرداخت کرده‌ایم. فروغی به ما مراجعه نکرده وگرنه برای او هم انجام می‌دادیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که مشکل فروغی مشکلات مالی بوده نه تعویض قطعه سلاح، گفت: ما به همه ورزشکاران حقوق می‌دهیم. ماهی ۱۲۰ میلیون جدا از کادر فنی صرف حقوق ملی‌پوشان شاخص می‌کنیم. در شرایط بد اقتصادی در قیاس با بقیه رشته‌ها به ورزشکاران خدمات می‌دهیم. مبلغ ۱۰ یا ۱۲ میلیون برای فدراسیون عددی نیست.

مبینی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا هیچ گاه در مورد مشکلات مالی با فروغی صحبتی نشده است؟ گفت: به فروغی گفته بودم که اگر مشکل مالی داشت ما در خدمتیم. نیاز به حرف‌های ما نیست عمل مشخص است. ما اصلا در جریان نبودیم که قطعه‌ای از سلاحش را فروخته است. ما هر تعویض قطعه‌ای که ورزشکاران بخواهند و در انبار موجود باشد را رایگان تعویض کردیم. مستندات آن هم موجود است.

مبینی در ادامه گفت: آنالیز کرده‌ایم و برای اعزام‌های سال پیش رو ۴۰ میلیارد تومن نیاز داریم. سردار قربانی رایزنی‌هایی کرده تا از بخش اسپانسرینگ بخشی از پول را جذب کنیم. همچنین نیاز است و ضرورت دارد که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک براساس اولویت رشته‌های المپیکی و غیر المپیکی بودجه را به فدراسیون‌ها اختصاص دهند. کار پیچیده‌ای هم نیست و می‌شود با یک دستورالعمل به آن رسید.

دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: پیشینه رشته‌های مدال آور مشخص است. اگر اعتبارات کارشناسی شده تقسیم شود و براساس شانس مدال‌آوری تخصیص پیدا کند می‌توانیم در سال مهم و سرنوشت‌ساز به نتیجه خوبی در تیراندازی برسیم. برای این اعزام‌ها نوسانات دلار هم تاثیرگذار است. رشته تیراندازی هزینه بر و با کلیه رشته‌های دیگر متفاوت است. تجهیزات اصلی و حرفه‌ای تیراندازان باید از خارج کشور تهیه شود. اردوی هانوفر هم برای همین است که سلاح ها به روز شود تا بتوانیم فشنگ و مهمات وارد کنیم.

۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 41055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha