احتمال کودتا علیه پوتین چقدر است؟

نارضایتی مردم ممکن است به مداخله نظامی علیه رهبر کنونی کرملین سرعت بخشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،عباس گالیاموف نویسنده سابق سخنرانی‌های پوتین ابراز اطمینان کرد تا ۱۲ ماه دیگر نارضایتی مردم روسیه به دلیل اقتصاد و جنگ به یک کودتا ختم خواهد شد.

به گزارش دیپلماسی ایرانی به نقل از نشریه ایتالیایی ایل جورناله، پرسشی که از ابتدای جنگ علیه اوکراین در میان افکار عمومی کشورهای غربی مطرح بود این بود که آیا در روسیه امکان دارد کودتایی رخ دهد؟ گالیاموف اخیرا در گفتگویی با شبکه سی‌ان‌ان در این باره سخن گفت.

به عقیده این نویسنده و تحلیلگر سیاسی مسأله کودتا بسیار بعید است. اما ظرف ۱۲ ماه در مسکو چیزی به حرکت در خواهد آمد و علت آن روند جنگ علیه کی‌یف است. وی از اسرائیل سخن می گفت که مدت ۴ سال است که به همراه خانواده در آن به سر می برد. وی به مقتضای نقشی که داشته به خوبی با سازوکارهای داخلی کرملین و نیز خودِ پوتین آشنایی دارد.

وی که سالهاست از موضع پوتین فاصله گرفته، خیلی زود مخالفت خود را با عملیات مسکو نشان داد. به عنوان مثال در ماه مارس در مصاحبه‌ای ابراز اطمینان کرده بود که پوتین از تصمیمی که علیه اوکراین گرفته پشیمان شده است اما در عین حال دیگر قادر به بازگشت به عقب نیست.

به عقیده وی اقتصاد روسیه رو به زوال است و روسیه در جنگ بازنده است. تلفات روسیه بسیار است از این رو مقامات روسیه بیش از پیش با مشکل روبرو خواهند بود و سعی در یافتن توجیهی برای آنچه در حال وقوع است خواهند نمود. بنابراین نارضایتی مردم ممکن است به مداخله نظامی علیه رهبر کنونی کرملین سرعت بخشد. وی گفت که به نظرش در این برهه از زمان وقوع یک کودتای نظامی امکان‌پذیر خواهد بود.

۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 40989
منبع: اعتماد آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha