شاخص بورس تهران ۱۱ هزار و ۲۳۵ واحد افزایش یافت

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۱ هزار و ۲۳۵ واحد همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در روند نوسانی رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۱۱ هزار و ۲۳۵ واحد نسبت به روز قبل به رقم ۲ میلیون و ۸۹ هزار و ۹۴۸ واحد رسید.

همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش ۸ هزار و ۱۹۸ واحد به رقم ۶۳۰ هزار و ۷۲۴ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران بیش از ۷ میلیون و ۷۳۴ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱.۷ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب بیش از ۱.۳ میلیون معامله و به ارزش ۱۲هزار و ۲۹۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی ۵۴ صدم درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۱.۳ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۰.۵ درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس ۱۵ صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۱.۰۲ درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، هلدینگ معدنی خاورمیانه، ایران خودرو و مپنا به ترتیب بیشترین اثر افزایشی و نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس و پتروشیمی نوری بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۲۱۷ واحد افزایش به رقم ۲۵ هزار و ۵۷۸ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون ۴۰۵ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۳۵ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۸.۸ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۰۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان رسید.

البته امروز مطابق روال دوشنبه ها عملیات بازار باز در شبکه بانکی برای معاملات اوراق بدهی بانک مرکزی انجام شد، امروز ۵۳۷ میلیون ورقه از اوراق بدهی دولت در قالب ۷۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۶ هزار میلیارد تومان بین بانکها داد و ستد شد که ارقام آن در معاملات فرابورس نمایش داده شده است.

امروز نمادهای آریا ساسول، مالی سپهر صادرات، پتروشیمی تندگویان،پالایش نفت لاوان و بانک دی به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند و نمادهای پتروشیمی مارون و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.

به گزارش فارس، امسال شاخص بورس تهران رو به رشد قرار گرفته و قله ۲ میلیون واحدی فتح شده و سه روز در این نقطه مانده است، اما در عین حال نباید از ریسک و نوسان بازار غافل شد. بازار سرمایه یکی از مکان‌های مهم برای تأمین نقدینگی در بازار است و دولت با حمایت از بورس تلاش دارد در کنار بانک‌ها بورس را هم به عنوان منبع تأمین مالی شرکت‌ها قرار دهد.

۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 40986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha