میلیاردها دلار کمک نظامی جدید آمریکا به اوکراین در راه است

با احتساب این بسته کمکی، ایالات متحده از زمان حمله روسیه به اوکراین بیش از ۳۰ میلیارد دلار کمک امنیتی به کیف ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سه مقام آمریکایی روز شنبه گفتند که دولت جو بایدن قرار است به زودی بسته کمک‌های نظامی جدیدی به ارزش ۲.۶ میلیارد دلار که احتمالاً شامل رادارهای نظارت هوایی، موشک‌های ضد تانک و کامیون‌های سوخت برای نبرد اوکراین علیه روسیه باشد را اعلام کند.

این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که انتظار می‌رود چندین نوع مهمات از جمله مهمات تانک نیز در لیست تجهیزاتی باشد که می‌تواند تا آخر هفته نهایی شود. به گفته آن‌ها محتوای این بسته ممکن است تغییر کند.

از جمله اقلام دیگری که این بسته شامل می‌شود مهمات هوایی دقیق، تجهیزات پل‌سازی مورد نیاز اوکراین برای حمله به مواضع روسیه، خودروهای بازیابی برای کمک به جابجایی تجهیزات سنگین از کار افتاده مانند تانک‌ها و گلوله‌های اضافی برای پدافند هوایی NASAMS هستند که ایالات متحده و متحدانش در اختیار کیف قرار داده اند.

بنابر گزارش رویترز، ۲.۱ میلیارد دلار از کمک‌های تسلیحاتی این بسته از طریق ابتکار کمک امنیتی اوکراین (USAI) تامین می‌شود که به دولت جو بایدن اجازه می‌دهد کمک‌های ارسالی به کیف را از صنعت تسلیحات خریداری و تامین کند و نه از ذخایر تسلیحاتی ایالات متحده.

۵۰۰میلیون دلار باقیمانده که عمدتاً شامل مهمات برای کمک به اوکراین برای انجام حمله بهاری علیه تهاجم روسیه می‌شود، از صندوق بودجه تسلیحاتی ریاست‌جمهوری تامین می‌شود که به رئیس‌جمهور اجازه می‌دهد در مواقع اضطراری از ذخایر تسلیحاتی فعلی ایالات متحده برداشت کند.

با احتساب این بسته کمکی، ایالات متحده از زمان حمله روسیه به اوکراین بیش از ۳۰ میلیارد دلار کمک امنیتی به کیف ارائه کرده است.

۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 40926
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha