ببینید: مسی به یک قدمی علی دایی رسید / کوراسائو نردبان نابغه آرژانتینی شد

لیونل مسی با هت‌تریک در دیدار دوستانه آرژانتین مقابل کوراسائو از مرز ۱۰۰ گل ملی عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی آرژانتین در دیداری دوستانه موفق شد کوراسائو را با نتیجه ۷-۰ شکست دهد. لیونل مسی ستاره اول تیمش در این دیدار بود که در نیمه اول ۳ گل زد و هت‌تریک کرد. گل اول لئو در دقیقه ۲۰ این دیدار از اهمیت بسیاری برخوردار بود. او با زدن این گل، شماره گل‌های ملی خود را سه‌رقمی کرد و با زدن دو گل دیگر به سومین بازیکن تاریخ تبدیل شد که بیش از ۱۰۰ گل ملی دارد.

ستاره ۳۵ ساله تیم ملی آرژانتین حالا در کنار علی دایی (ایران) و کریستیانو رونالدو (پرتغال)، تنها بازیکنان تاریخ فوتبال هستند که در بازی‌های ملی بیش از ۱۰۰ گل به ثمر رسانده‌اند. علی دایی، مهاجم اسبق فوتبال ایران، اولین بازیکنی بود که توانست به چنین رکوردی دست پیدا کند و سپس رونالدو با در پیش گرفتن یک روند گلزنی شگفت‌انگیز به او رسید و حالا با ۱۲۲ گل، بهترین گلزن ملی جهان است. حالا لیونل مسی هم تلاش می‌کند تا با عبور از علی دایی (۱۰۹ گل) در یک‌قدمی رونالدو قرار گرفته و برای این عنوان مهم با کریس به رقابت مستقیم بپردازد.

1836584

او ابتدا با پای راست خود در دقیقه ۲۰ دروازه حریف را باز کرد تا ۱۰۰ گله شود. گل شماره ۱۰۱ لئو در دقیقه ۳۴ به ثمر رسید و تنها سه دقیقه بعد، این بازیکن برای سومین‌بار موفق به باز کردن دروازه حریف شد تا در عرض تنها ۱۷ دقیقه، هت‌تریک کند. این پنجاه و هفتمین هت‌تریک دوران ورزشی کاپیتان تیم ملی آرژانتین بود. او تلاش می‌کند تا در این زمینه نیز خود را به کریستیانو رونالدو برساند. ستاره پرتغالی النصر با ۶۲ هت‌تریک بی‌همتاست و مسی با ۵ هت‌تریک کمتر، در مکان دوم حضور دارد.

1836603

لیونل مسی با ۱۰۲ گل بهترین گلزن ملی آرژانتین هم به حساب می‌آید. آرژانتین همواره تیم ملی قدرتمندی داشته که مهاجمانی مخوف در آن بازی می‌کرده‌اند. از دیه‌گو مارادونا گرفته تا گابریل باتیستوتا و خیلی‌های دیگر که سال‌ها در دنیای فوتبال درخشیدند؛ اما تعداد گل‌های ملی آن‌ها قابل مقایسه با لئو نیست. ستاره پی‌اس‌جی حالا با ۱۰۲ گل ملی برای آرژانتین، در صدر جدولی حضور دارد که باتیستوتا با ۵۵ گل و آگوئرو با ۴۱ گل در مکان‌های دوم و سوم آن هستند.

1836606

کریستیانو رونالدو از پرتغال، در جریان بازی دوستانه فوتبال بین پرتغال و آرژانتین در ژنو، سال ۲۰۱۱، با لیونل مسی آرژانتینی. این دو درحالی توپ را به چالش می‌کشند که هنوز خبر ندارند تمام رکوردهای آینده فوتبال جهان را در اختیار خواهند گرفت.

فیلم خلاصه بازی آرژانتین و کوراسائو را ببینید:

۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 40843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      0 0
      ببخشید اگه دایی با گلهای مالدیو نشد آقای گل