کم‌تردد و پرترددترین استان‌ها در سفرهای نوروزی کدامند؟

در مجموع سفرها افزایش پیدا کرده و بر اساس گزارش‌ها تردد جاده‌ای ۱۲.۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در وبیناری با حضور اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان‌ها با اشاره به پایان پیک اول سفرهای نوروزی اظهار کرد: تا روز پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در مجموع ۳۷ میلیون نفر اقامت رسمی و غیر رسمی در سطح کشور ثبت شده است. آمار اقامت رسمی به بیش از شش میلیون نفر رسید و تغییراتی در شیوه اسکان مسافران رخ داد؛ به گونه‌ای که هتل‌های چهار و پنج ستاره مشکلی برای اقامت نداشتند و ظرفیت‌شان تکمیل شد اما هتل‌های دو و سه ستاره برای تکمیل ظرفیت اقامتی مشکل داشتند.

او ادامه داد: امسال شاهد رشد تردد در استان‌های مختلف بودیم.

در استان‌های سمنان، خراسان جنوبی، ‌اصفهان، تهران و البرز، همدان و فارس شاهد کاهش تردد جاده‌ای بودند؛ در حالی‌ که در استان‌های اردبیل، خوزستان، گلستان، ایلام، آذربایجان غربی، سیستان‌وبلوچستان و آذربایجان شرقی با افزایش تردد جاده‌ای روبه‌رو بودیم.

سیدمصطفی فاطمی با بیان اینکه توزیع مکانی و زمانی سفر در نوروز امسال اتفاق افتاده است، افزود: با توجه به توزیع مکانی و توازنی که در برخی استان‌ها رخ داده است، کمتر با بحران روبه‌رو شدیم. از طرفی با توجه به آغاز سفرها از ۱۶ اسفندماه، توزیع زمانی سفر به نوعی رخ داده است.

او با اشاره به آغاز موج دوم سفرهای نوروزی گفت: حجم سفرها در موج دوم نسبت به موج اول کمتر خواهد بود؛ هر چند تا پایان اردیبهشت‌ماه سفرها کماکان خواهد داشت. تعداد زیادی تعطیلات پیش‌ رو داریم که باعث پیک‌های مختلف سفر خواهد شد. از استان‌ها تقاضا داریم با توجه به شرایط اقلیمی که دارند برای تورهای گردشگری خود برنامه‌ریزی کنند.

۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 40817
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha