۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 40811
بورس در سال جدید همچنان می تازد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، هشتم فروردین) با ۱۵ هزار و ۳۰۲ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۴۴ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۱۱ هزار و ۷۵۲ واحد افزایش به ۶۱۰ هزار و ۱۲ واحد و شاخص قیمت با ۶ هزار و ۹۴۱ واحد رشد به ۳۶۰ هزار و ۲۷۶ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۴ میلیارد و ۷۰۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۵ هزار و ۶۹۱ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک‌هزار و ۸۸۹ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک‌هزار و ۴۹۰ واحد، و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) ۹۵۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۹۳۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۸۸۵ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۶۸۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک‌هزار و ۲۹۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۶۴۷ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۳۴۸ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۳۴۰ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۳۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، پالایش نفت تهران (شتران) و ایران خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۱۰۶ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۳۶ واحد افزایش داشت و به ۲۵ هزار واحد رسید.

در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۷۱۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۱۸ هزار و ۳۳۶ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، بانک دی (دی)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) ، صنعتی مینو (غصینو)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و پالایش نفت شیراز (شراز) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی مارون (مارون)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب) و پخش البرز (پخش) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 40811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha