گلزنی پاوارد برای پیروزی فرانسه کافی بود + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی فرانسه دیشب در بازی دوم گروه B انتخابی یورو ۲۰۲۴ در خانه جمهوری ایرلند به مصاف این تیم رفت و با نتیجه ۱-۰ به پیروزی رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی فرانسه، نایب‌ قهرمان جام جهانی قطر، بعد از شروع درخشان در رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۴ و پیروزی ۴-۰ مقابل هلند در دیدار اول گروه B این رقابت‌ها دیشب در دوبلین به مصاف جمهوری ایرلند رفت و با تک‌ ‌گلی که بنجامین پاوارد در دقیقه ۵۰ به ثمر رساند موفق شد حریفش را شکست داده و با شش امتیاز صدرنشین گروه شود.

فیلم خلاصه بازی ایرلند و انگلیس را ببینید:

ایرلندی‌ها که در جو پرشور ورزشگاه خانگی‌شان به میدان رفته بودند در دقایق ابتدایی توپ را خوب به گردش درآورده و فرانسه هم با توجه به جو ورزشگاه صبر و حوصله در پیش گرفته بود. به همین علت دقایق اولیه این مسابقه بدون ایجاد فرصت‌های جدی روی دروازه‌ها سپری شد.

1836161

بعد از نزدیک به ۱۰ دقیقه فرانسوی‌ها موفق شدند به اولین فرصت خود برسند. کولو موآنی توپ را در میانه محوطه جریمه ایرلند به اولیویه ژیرو رساند ولی قبل از آنکه او بتواند به سمت دروازه شوت بزند مدافعان پرتعداد ایرلندی موفق شدند توپ را از اختیارش در بیاورند.

گلزنی پاوارد برای پیروزی فرانسه کافی بود + فیلم خلاصه بازی

فرانسه کم کم قدرت خود را به ایرلند تحمیل می‌کرد ولی ایرلندی‌ها با دفاعی خوب و منطقی اجازه ایجاد فرصت‌های خطرناک را نمی‌دادند. ایرلندی‌ها در عین دفاع چندین بار به فرانسه نشان دادند که در ضدحمله می‌توانند با استفاده از حرکات سرعتی خطرناک باشند. همین نگرانی فرانسه باعث شده بود تا دقیقه ۳۰ عملا موقعیت دیگری روی دروازه‌ها ایجاد نشود.

در یکی از معدود موقعیت‌های نیمه اول سانتر پاوارد از سمت راست به گریزمان رسید ولی ضربه او به سمت دروازه دقیق نبود و از کنار دروازه ایرلند بیرون رفت. در نهایت، نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

1836162

فرانسه با شروع نیمه دوم خطرناک‌تر از نیمه اول نشان می‌داد و خیلی زود مزد برتری‌اش را گرفت. در دقیقه ۵۰ کالن در مرز محوطه جریمه ایرلند توپ را از دست داد و بنجامین پاوارد از این اشتباه بازیکن ایرلندی حداکثر استفاده را برده و با شوتی پرقدرت چاره‌ای برای دروازه‌بان ایرلند نگذاشت تا خروس‌ها پیش بیفتند. این گل بنجامین پاوارد شباهت زیادی به گل تماشایی او در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مقابل آرژانتین داشت.

1836157

1836158

1836159

فرانسه که حالا خیالش نسبت به نیمه اول راحت‌تر شده بود از قضا اشتهای کم‌تری برای خطر کردن داشت و ایرلند هم ترجیح می‌داد دست از بازی دفاعی حساب‌ شده‌اش بر نداشته و در انتظار ضد حمله بماند. فرانسه سانتر خوبی توسط هرناندز به درون محوطه جریمه ایرلند ارسال کرد که ضربه سر گریزمان کیفیت لازم را نداشت و به راحتی توسط ایرلندی‌ها دفع شد.

چند دقیقه بعد فرانسه یکی از خطرناک‌ترین موقعیت‌های خود را به دست آورد. دیابی با حرکتی تماشایی به سمت دروازه ایرلند حرکت کرده و با شوتی کات‌دار شانسش را امتحان کرد ولی بازونو، سنگربان ایرلند، با شیرجه‌ای تماشایی مانع از به ثمر رسیدن گل دوم خروس‌ها شد.

در پانزده دقیقه پایانی با اینکه فرانسه همچنان به حمله‌های با صبر و حوصله خود ادامه می‌داد ولی بازیکنان بیشتری به حمله اضافه می‌شدند و مشخص بود که شاگردان دشان تمایل دارند به گل دوم دست پیدا کنند.

1836163

رابیو در دقیقه ۷۵ زمان و مکان مناسبی برای شوت‌زنی پیدا کرد و از فاصله ۲۵ قدمی دروازه ایرلند را هدف گرفت. اما سنگربان ایرلند بار دیگر با واکنشی به موقع شوت او را که مهارش دشوار بود دفع کرد تا برتری فرانسوی‌ها یک گله بماند.

در آخرین دقایق مسابقه دشان که ظاهرا از پیروزی مطمئن شده بود دست به تعویض‌هایی غیر تهاجمی زد و شوامنی را به جای رابیو و ژول کنده را به جای پاوارد وارد میدان کرد. بازی در نهایت با همان تک‌گل به سود شاگردان دشان به پایان رسید تا فرانسه دومین بازی خود را هم با پیروزی پشت سر بگذارد.

1836164

۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 40791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha