شورای اروپا خشونت پلیس فرانسه در سرکوب معترضان را محکوم کرد

شورای اروپا با محکوم کردن خشونت پلیس در سرکوب معترضان فرانسوی به قانون اصلاحات بازنشستگی، از مقام‌های این کشور خواست به حق تظاهرات مردم احترام بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری آناتولی، شورای اروپا روز جمعه از استفاده بیش از حد از زور توسط پلیس فرانسه در تظاهرات علیه اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی انتقاد کرد.

دونیا میاتوویچ کمیسر حقوق بشر این شورا اظهار کرد حوادث خشونت آمیز که برخی از آنها سازمان‌های مجری قانون را هدف قرار داده‌اند، نمی‌توانند استفاده بیش از حد از خشونت توسط مقامات دولتی را توجیه کنند.

وی افزود که این اقدامات برای محروم کردن معترضان با رفتار مسالمت آمیز از استفاده از حق آزادی تجمع درست نیست.

میاتوویچ از مقامات فرانسوی خواست به حق تظاهرات و حمایت از معترضان و همچنین خبرنگارانی که تظاهرات را گزارش می‌کنند، احترام بگذارند.

فرانسه از زمان تصمیم امانوئل مکرون رئیس‌جمهور و الیزابت بورن نخست‌وزیر این کشور برای استناد به ماده ۴۹.۳ قانون اساسی، مکانیسمی که به دولت اجازه می‌دهد پیش‌نویس لایحه‌ای را بدون تصویب پارلمان تصویب کند، با تظاهرات‌های بی‌وقفه روبرو بوده است.

این اصلاحات شامل افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال تا سال ۲۰۳۰ است که برای واجد شرایط بودن برای مستمری کامل، حداقل به ۴۳ سال کار نیاز دارد.

۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۲
کد خبر: 40681
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha