مرگ ۳۸۵ نفر در تصادفات جاده‌های کشور/ ثبت ۲۰۵ میلیون تردد نوروزی

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه ٦٠درصد تصادفات جاده‌ای در ٣٠ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد، اعلام کرد: تا به این لحظه طی هشت روز از آغاز طرح نوروزی حدود ۳۸۵ نفر از هموطنان بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سردار کمال هادیانفر روز جمعه اظهار داشت: بیش از ٨٩ درصد جابه جایی ها با وسیله شخصی انجام می شود و اغلب رانندگان نیز عادت به رانندگی درون شهری دارند و با شرایط جاده ای آشنا نیستند.

وی با یادآوری این نکته که بیش از ۲۷ درصد از تصادفات جاده‌ای به دلیل واژگونی اتفاق می‌افتد، خواستار توجه رانندگان و سرنشینان خودرو به بستن کمربند ایمنی شد و گفت: علت اصلی این واژگونی‌ها بی توجهی رانندگان به جلو و ناشی از خستگی و خواب آلودگی است.

رئیس پلیس راهور کشور از رانندگان خواست تا نهایت رعایت قوانین و استراحت را اولویت خود قرار دهند و افزود: تا به این لحظه در ایام سفرهای نوروزی حدود هفت و ۱۰۰ هزار نفر بر اثر حوادث ترافیکی مجروح شدند.

روزانه ۴۰ نفر از هوطنان در تصادف جاده‌ای جان باخته‌اند

رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه تقریباً هر روز ۴۰ نفر از هموطنان بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند، گفت: از مردم می خواهیم که برای امنیت خود نهایت همکاری با نیروهای پلیس را داشته باشند و قوانین را رعایت کنند.

سردار هادیانفر بار دیگر با بیان اینکه بیشتری علت حوادث و تصادفات رانندگی ناشی خواب آلودگی و عدم رعایت فاصله است، از رانندگان و مسافران خواست تا با مدیریت سفر خود در زمان بازگشت، از قرار گیری در اوج ترافیک در جاده‌ها جلوگیری کنند تا منجر به خستگی بیشتر راننده نشود.

وی تعجیل در رانندگی را یکی از مهم ترین عوامل در ایجاد تصادف به خصوص تصادفات حادثه خیز عنوان کرد و افزود: از مسافران می خواهیم که در صورت مواجهه با ترافیک، صبور بوده و با پلیس همکاری کنند.

ثبت ۲۰۵ میلیون تردد در ایام نوروز

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین به افزایش ۱۱ درصدی میزان تردد شهرستانی و بین استانی در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: تا به این لحظه و از ابتدای طرح نوروزی پلیس راهور ۲۰۵ میلیون تردد در سطح جاده های کشور ثبت شده است.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه فقط در روز سوم نوروز ۲۵ میلیون تردد ثبت شد، افزود: تردد در راههای کشور به استثنای جاده چالوس که به دلیل ریز و رانش کوه مسدود است، به صورت عادی انجام می‌شود.

وی به شرایط ترافیکی محورهای کشور اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تنها در محور هراز و آزادراه رشت - قزوین به دلیل باریک شدن مسیر با بار ترافیکی نیمه سنگین مواجه هستیم.

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه تنها ۴۵۰ هزار کیلومتر از راههای کشور جداشونده دارد، از رانندگان خواست تا در تردد خود نهایت رعایت نکات ایمنی و پرهیز از رانندگی حادثه آفرین را در نظر داشته باشند.

رئیس پلیس راه کشور گفت: بیشترین مسافران ورودی را در استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی، تهران، اصفهان و فارس شاهد بودیم.

۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵
کد خبر: 40675
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha