تصدی گری بیشتر دولت به معنای عدم مهار تورم و رشد تولید است/برنامه های شکست خورده اقتصادی نباید دوباره تکرار و اجرا شود

کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: بر مجلس و دولت لازم است ورودی جدی تر از همیشه به حل مسائل اقتصادی داشته باشند و با ریشه یابی درست به دنبال مهار تورم بروند چرا که فعالیت های روبنایی بدون ریشه یابی موقتی است و منجر به نتیجه مطلوب یعنی« مهار تورم» نمی شود.«مهارتورم و رشد تولید»  از رهگذر کار و فعالیت بیشتر اما حساب شده با برنامه ریزی دقیق و منطبق با علم اقتصاد ایجاد می شود. طرح و برنامه های شکست خورده اقتصادی نباید باز تکرار و اجرا شود ضمن اینکه تصدی گری بیشتر دولت در بخش های مختلف اقتصادی به معنای شکست های پیاپی و عدم مهار تورم ورشد تولید است.

گروه اقتصاد کلان پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، خشایار نادی کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص شعار سال ۱۴۰۲ و تاکیدی که رهبر معظم انقلاب بر موضوع« مهار تورم و رشد تولید» داشتند گفت: «مهارتورم و رشد تولید» از رهگذر کار و فعالیت بیشتر اما حساب شده با برنامه ریزی دقیق و منطبق با علم اقتصاد ایجاد می شود. طرح و برنامه های شکست خورده اقتصادی نباید باز تکرار و اجرا شود ضمن اینکه تصدی گری بیشتر دولت در بخش های مختلف اقتصادی به معنای شکست های پیاپی و عدم مهار تورم ورشد تولید است.

وی در این باره توضیح داد: زمانی دولت می تواند بنا به خواست رهبر معظم انقلاب در سفره مردم گشایشی ایجاد کند و رونق را به کسب و کارها و فعالیت های اقتصادی و در نهایت به زندگی مردم بازگرداند که سیاست گذاری های درست و به صورت عقلانی و با نگاه به آنچه در دنیا جواب داده باشد نه سهل انگارانه و براساس خطا و آزمون هایی که کمترین تاثیری در بهبود شرایط اقتصادی و روند مدیریت اقتصاد ایران ندارد.

خشایار نادی خاطر نشان کرد: در ایران علاوه بر بهره بردن از علم اقتصاد برای رتق و فتق درست امور اقتصادی لازم است فعالیت های جهادی برای پیشبرد توسعه و پیشرفت کشور برجسته شود و جهاد برای سازندگی اقتصاد ایران به یک اولویت مهم تبدیل شود تا موانع یکی پس از دیگری برداشته شود، پس برای مهار تورم باید تلاش دو چندانی کنیم تا بتوانیم از شر مشکلاتی که گریبانگیر اقتصاد ایران شده اند رها شویم و بر آنها فائق بیایم.

وی در ادامه توضیح داد: برای تحقق مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب یعنی گذشتن سریع از تلخی ها و افزایش بیشتر شیرینی ها و احساس این مساله در بطن زندگی مردم لازم است دولت درهمه سطوح اقتصادی و بخش ها اصلاحات ساختاری لازم را کلید بزند، البته اصلاحاتی به نفع کاهش تورم، مهار تورم ودر نهایت به نفع بهره برداری عموم مردم ایران.

کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تاکید کردند علی رغم وجود مشکلات در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی؛ امروز هم و غم یکایک ما باید حل مسائل اقتصادی باشد چرا که مسائل اقتصادی، محوری ترین موضوع امروز جامعه است که مشکلات مختلفی از رهگذر افزایش تورم برای مردم ایجاد شده است؛ به این خاطر بر مجلس و دولت لازم است ورودی جدی تر از همیشه به حل مسائل اقتصادی داشته باشند و با ریشه یابی درست به دنبال مهار تورم بروند چرا که فعالیت های روبنایی بدون ریشه یابی موقتی است و منجر به نتیجه مطلوب یعنی« مهار تورم» نمی شود.

خشایار نادی کارشناس و تحلیلگر اقتصادی افزود: با توجه به اینکه حل مسائل اقتصادی امروز پایه توسعه و پیشرفت کشور به شمار می رود مسوولین باید این موضوع را اصلی ترین اولویت خود قرار دهند ضمن اینکه مردم نیز باید در این راه پر فراز و نشیب با تصمیم گیری های درست اقتصادی و عدم انجام فعالیت های غیر مولد به مهار تورم کمک کنند.

وی در این باره تاکید کرد: در کنار سرمایه گذاری در بخش های مولد، نباید فراموش کنیم تا تحقق« مهار تورم» باید مواسات و همدلی با اقشار ضعیف جامعه را افزایش و گسترش دهیم تا هیچ ایرانی از فقر آسیب نبیند وهمه از گزند معضلات و مسائلی که فقر اقتصادی ایجاد می کند در امان باشند.

۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
کد خبر: 40630

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha