استقبال بورس از بهار با رشد ۵۴ هزار واحدی شاخص

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۲۸ اسفندماه) با ۵۴ هزار و ۷۱۵ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شاخص هم‌وزن نیز با ۹ هزار و ۷۷۹ واحد افزایش به ۵۸۵ هزار و ۲۵۱ واحد و شاخص قیمت با پنج هزار و ۷۷۷ واحد رشد به ۳۴۵ هزار و ۷۶۳ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۴ میلیارد و ۵۳۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳۹ هزار و ۱۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۳ هزار و ۱۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با هفت هزار و ۲۸۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۱۶۰ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۲ هزار و ۵۳۷ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲ هزار و ۱۴۹ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۸۱۹ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۶۳۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل گروه مپنا (رمپنا) با ۴۰۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۰۹ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۱۲۴ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۱۲۲ واحد و سیمان اصفهان (سصفها) با ۱۱۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، ایران خودرو (خودرو) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۸۸۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۵۰۳ واحد افزایش داشت و به ۲۴ هزار و ۳۹۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از هشت میلیارد و ۵۹۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۴۸ هزار و ۶۳۸ نوبت بود.

بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریاساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پتروشیمی مارون (مارون)، فرابورس ایران (فرابورس)، داروسازی دانا (ددانا)، صنایع مادیران (مادیرا) و توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 40532
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha