یک رسوایی جدید؛ این زن روس چگونه کودکان اوکراینی را می‌دزدید؟ + عکس

لووا بلوا، رئیس کمیسیون حقوق کودکان روسیه، بیش از ۱۷ هزار کودک اوکراینی بدون سرپرست را از مناطق تحت اشغال روس‌ها به زور و غیرقانونی منتقل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دادگاه کیفری بین‌المللی، به جز پوتین، حکم بازداشت ماریا لووا بلوا را نیز صادر کرد. او در کمیسیون حقوق کودکان روسیه، نقش مهمی در ربودن ۱۷٠٠٠ کودک اوکراینی ایفا کرده است.

لووا بلوا معلم گیتار در مدارس موسیقی کودکان بود تا این که در سال ۲۰۱۹ به حزب روسیه متحد پیوست. او کارت شناسایی خود را از دیمیتری مدودف تحویل گرفت و در سال ۲۰۲۰ فرماندار منتخب استان پنزا شد.

در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۱، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، لووا بلوا را به عنوان کمیسر فدرال حقوق کودکان منصوب کرد.

یک رسوایی جدید؛ این زن روس چگونه کودکان اوکراینی را می‌دزدید؟ + عکس

او متهم به نظارت بر دزدی و آدم‌ربایی کودکان اوکراینی پس از حمله روسیه به اوکراین است. ماریا لووا بلووا با افتخار اعلام کرده بود یکی از کودکان ماریوپل را به فرزندی گرفته است.

در ماه فوریه، سی‌ان‌ان گزارش داد که لووا بلوا در بازدید از مناطق تحت اشغال روسیه در اوکراین ادامه می‌دهد و کودکان اوکراینی را به روسیه می‌فرستد. جایی که خانواده‌های روسی آنها را به فرزندخواندگی می‌پذیرند. بر اساس این گزارش، پوتین به لووا بلوا اجازه داده است تا «اقدامات لازم» را برای بازیابی کودکان بدون سرپرست در سرزمین‌های اوکراین که به طور غیرقانونی به روسیه الحاق شده است، از جمله زاپوریژژیا، خرسون، لوهانسک و دونتسک انجام دهد.

۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 40529
منبع: اعتماد آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha