فوری/ هشدار باران شدید و سیل در این استان‌ها + جزئیات

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز برای ۳۱ استان هشدار سطح زرد آب‌گرفتگی، طغیان رودخانه‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور در استان‌های واقع در نوار غربی بارش‌ها آغاز شد که در استان‌های ایلام، کرمانشاه و کردستان بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت. دوشنبه دامنه‌های فعالیت سامانه بارشی در جنوب غرب، غرب، شمال غرب و به‌تدریج دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شرق سمنان بوده که در این مناطق احتمال رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهد بود.

در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های گیلان و مازندران بارش باران روی می‌دهد. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور را فرا می‌گیرد.

روز سه‌شنبه اول فروردین ۱۴۰۲ در شمال شرق خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال قزوین، البرز، تهران، مازندران و شرق گیلان بارندگی‌ها شدید خواهد بود. روز چهارشنبه در شمال سمنان، خراسان شمالی، شرق خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و جنوب کرمان رگبار، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

سامانه بارشی روز پنجشنبه سوم فروردین در شرق کشور فعال بوده که در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش‌ها شدید است. همچنین در این روز با عبور امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در استان‌های واقع در این مناطق افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی و چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد همراه با کاهش نسبی دما ۵ تا ۷ درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد گاهی همراه با وزش باد شدید به‌تدریج افزایش ابر پیش‌بینی شده است.

۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 40515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha