لیگ قهرمانان اروپا / پورتو تن به تساوی داد و به رغم شایستگی از جام کنار رفت + فیلم خلاصه بازی

دیدار تیم‌های فوتبال پورتو و اینتر در ورزشگاه دراگائو با تساوی بدون گل به اتمام رسید و اینترمیلان با تک گل دور رفت به دور بعدی صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم فوتبال پورتو در دیدار دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در خانه برابر اینتر متوقف شد تا شاگردان اینزاگی به لطف پیروزی در ایتالیا در مجموع راهی دور بعد شوند.

در ورزشگاه دراگائو، مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو و یارانش برای صعود از این مرحله محکوم به جبران شکست یک بر صفر در دیدار رفت بودند و نیمه اول مسابقه مطابق انتظار با حملات بازیکنان پورتو آغاز شد اما شاگردان کونسیسائو هربار به سد اونانا و مدافعین پیش روی او برخورد کردند تا با توجه به خراب شدن تک‌فرصت اینتر توسط ژکو، ۴۵ دقیقه نخست این مسابقه بدون رد و بدل شدن گل به پایان برسد.

در نیمه دوم این بازی پورتو فشار حملاتش را بیشتر کرد اما تا قبل از دقیقه ۸۰ موفق به خلق موقعیت جدی نشدند.

در لحظات پایانی این مسابقه اما اژدها لحظات باورنکردنی‌ای در ورزشگاه دراگائو رقم زدند اما حملات پرتعداد آنها با برخورد دوباره توپ به تیر عمودی و افقی همراه بود تا در نهایت این مسابقه با نتیجه تساوی بدون گل به پایان برسد.

روی بهترین فرصت گلزنی اینتر، ضربه سر مهدی طارمی ابتدا توسط اونانا دفع و در ادامه به تیر عمودی برخورد کرد تا فوق‌ستاره ایرانی پورتو به مانند بازی رفت در آستانه گلزنی از این مهم باز بماند.

موقعیت‌های فوق‌العاده شاگردان کونسیسائو در لحظات پایانی باعث شد تا تلخی این حذف برای بعضی از بازیکنان پورتو دوچندان شود و آنها در انتهای بازی موفق به کنترل اشک‌های خود نشوند.

فیلم خلاصه بازی پورتو ۰ - اینتر ۰ (۰-۱)

در دقیقه ۹۵ مسابقه مهدی طارمی از روی خط شش قدم با یک ضربه سر تا آستانه فروپاشی دروازه اونانا پیش رفت اما سنگربان کامرونی با کمک تیر دروازه مانع شکست تیمش شد. در ادامه نیز ضربه سر بازیکنان پورتو این بار به تیر افقی خورد تا ورزشگاه دراگائو در آستانه انفجار، ساکت شود.

در دقیقه ۹۳ مسابقه تونی مارتینز این فرصت را داشت تا با یک ضربه برگردان قهرمان هواداران پورتو شود اما ضربه او از کنار دروازه با اختلاف به بیرون رفت.

رای چندمین بار در جریان مسابقه بازیکنان پورتو این بار توسط گالنو شوتی زمینی به سمت دروازه اینتر زدند که اونانا درازکش توپ را مهار کرد.


روی یک پرتاب اوت فرصت جدی گلزنی برای پورتو به وجود آمد که شوت زمینی اوریبه توسط اونانا مهار شد


درحالی که هر دو تیم حملات جسته و گریخته‌ای روی دروازه‌ها داشتند، بازی تا دقیقه ۷۰ بدون گل دنبال می‌شود تا بیست دقیقه پایانی به حساس‌ترین شکل ممکن دنبال شود.


در آخرین دقیقه از وقت‌های اضافی نیمه اول روی پاس رو به جلوی په‌په، استاکیو با جهشی بلند قصد داشت توپ را قطع کند اما یک گام کم آورد تا دروازه اینتر در نیمه اول بسته بماند.


روی یک اشتباه فردی در دقیقه ۴۶ فرصت ایده‌آلی برای ضدحمله اینتری‌ها فراهم شد که ضربه لائوتارو مارتینز از زاویه بسته توسط کاستا مهار شد.


روی کرنر دقیقه ۴۱، مهدی طارمی که پیراهنش لحظه‌ای توسط آچربی کشیده شد نقش بر زمین شد اما مارسینیاک لهستانی اعتقادی به پنالتی نداشت.


روی حرکت ترکیبی و چشم‌نواز بازیکنان پورتو در دقیقه ۴۰ مسابقه، اوانیلسون این فرصت را داشت تا دروازه اونانا را باز کند اما تکل مدافعین مانع از این مهم شد.


روی یک ضدحمله برق‌آسا بازیکنان اینتر صاحب موقعیت گلزنی شدند که کاستا با واکنشی تماشایی مانع از گلزنی ژکو شد.

1832357


در دقیقه نوزدهم مسابقه اوانیلسون در شرایطی که می توانست طارمی را صاحب فرصت کند با شوتی زمینی قصد باز کردن دروازه اونانا را داشت که سنگربان کامرونی توپ را در دو مرحله مهار کرد.

1832355


در دقیقه دو مسابقه، ماتیاس اوریبه، ستاره پورتو با شوتی تماشایی از پشت محوطه جریمه دروازه اینتر را هدف گرفت که اونانا با نوک انگشتان خود توپ را راهی کرنر کرد.


* مارسینیاک، داور مطرح لهستانی و قاضی دیدار فینال جام جهانی قضاوت این مسابقه را بر عهده دارد.


* کونسیسائو برای بازی مرگ و زندگی در دراگائو این یازده ستاره را برگزیده است؛
کاستا، په‌په، کاردوسو، مارکانو، زایدو، گروییچ، اوریبه، استاکویو، گالنو، اوانیلسون و طارمی

1832353


* هواداران اینتر برای خروج فاتحانه از جهنم دراگائو دلخوش به این بازیکنان هستند؛
اونانا، دارمیان، آچربی، باستونی، دمفرایز، بارلا، چالهانوغلو، مخیتاریان، دی‌مارکو، ژکو، مارتینز

1832354


* لیست رسمی بازیکنان دوتیم در بازی امشب

1832344


بازیکنان اینتر آماده برای فتح دراگائو.

1832342

۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۲
کد خبر: 40386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha