۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 40380
بازگشت شاخص بورس به مدار صعود

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۲۳ اسفندماه) با یک هزار و ۳۶۴ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۷۸۲ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۹۳۰ واحد افزایش به ۵۴۱ هزار و ۳۵ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۱۴۲ واحد رشد به ۳۲۰ هزار و ۱۷۰ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۴۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۲ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۹۶۴ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۷۵۵ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۳۰۵ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۳۰۰ واحد، ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۲۳۵ واحد و زامیاد (خزامیا) با ۱۳۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۲۴ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۴۶۴ واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۳۱۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۰۱ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲۶۲ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۱۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان اردستان (اردستان)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سیمان آبیک (سآبیک)، ایران خودرو (خودرو)، انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) و پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۶۰۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۱۷۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از یک واحد افزایش داشت و به ۲۲ هزار و ۷۰۸ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۸۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۹۹ هزار و ۴۰۲ نوبت بود.

صنایع گلدیران (گلدیرا)،‌ تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بانک دی (دی)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، فرابورس ایران (فرابورس)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) و پویا زرکان آق دره (فزر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، کلر پارس (کلر)، بیمه کوثر (کوثر)، صنعتی مینو (غصینو)، توکاریل (توریل) و پلیمر آریا ساسول (آریا) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 40380
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha