این بنز لاکچری بعد از ۱۰ سال دوباره به ایران می‌آید

با مجوز جدید وزارت صمت بنز اس ۵۰۰ که آخرین بار در سال ۲۰۱۴ وارد کشور شده بود، دوباره با پلاک ملی به خیابان‌های شهر می‌آیند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، وزارت صمت با مصوبه جدید خود پای ماشین‌های گاه چند ده تومانی را به خیابان‌های شهر باز می‌کند. یکی از خودروهای معروف این روزها که می‌تواند به خیابان‌های شهر و با پلاک ملی بیاید، بنز اس ۵۰۰ است. بنزی که آخرین بار در سال ۲۰۱۴ وارد کشور شده بود.

هدف وزارت صمت از طرح جنجالی اجازه واردات به خودروهای مناطق آزاد ، افزایش عرضه خودرو به بازار است. جزئیاتی درباره خودروها منتشر شد مبنی بر اینکه به غیر از خودروهای آمریکایی و انگلیسی،بقیه خودروها اجازه پلاک ملی شدن را دارند؛یعنی ما قرار نیست با کاهش قیمت خودروهای آمریکایی و انگلیسی پلاک ملی که بسیار کمیاب و خاص هستند،مواجه شویم اما احتمالا در صورت اجرایی شدن طرح مرسدس بنز اس ۵۰۰ یکی از ماشین‌هایی خواهد بود که مدل‌های جدیدش به خیابان‌ خواهند آمد.

مرسدس بنز کلاس اس لوکس‌ترین خودروی مرسدس بنز است حالا فکر کنید که جادوی میباخ هم به این ماشین افسانه‌ای اضافه شود. تنها میباخ دائمی ایران در جزیره کیش قرار دارد. این کشتی لوکس مرسدس‌بنز سال ۹۶ وارد ایران شد. نسخه‌ای که در ایران حضور دارد مدل پایه و بیسیک آن است. پیشرانه ۷.۴ لیتری هشت سیلندر این ماشین قادر است ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند و همین کافی است که این ماشین غول‌پیکر را در کمتر از ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

این بنز لاکچری بعد از ۱۰ سال دوباره به ایران می‌آید

بنز اس ۵۰۰ ، انگار ساخته شده برای اینکه بنز از رقبایش یعنی بنتلی و رولزریوز عقب نباشد. بنزی که در کلاس خودروهای لاکچری طبقه بندی می شود. بنزی با قیمت پایه ۱۱۵ هزار دلار که آخرین نمونه های وارد شده انها به ایران متعلق به سال ۲۰۱۴ میلادی است. آن زمان و پیش از اعلام معدودیت برای ورود خودروهای لاکچری ، در کنار خودروهای ثبت سفارش شده آزاد ، ۲۴ مجوز واردات خودروی لاکچری به بازیکنان تیم ملی برای صعود به جام جهانی برزیل داده شد که همان زمان گفته شد یک واردکننده خودرو فیش واردات این ماشین ها را با پیشنهادی چشمگیر و یکجا از ملی پوشان خریده و با آنها بنزهای اس ۵۰۰ وارد کرده است!

از دیگر امکانات این بنز لوکس می توان به سیستم های نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، سیستم کنترل خودرو در هنگام وزش باد شدید، سنسور باران ، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای ۴ سرنشین، حافظه ذخیره تنظیمات صندلی، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانوراما، یخچال بین صندلی‌های عقب، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو و عقب و کیف اسکی اشاره کرد.

۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 40297
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha