ریزش ۲۵ درصدی نرخ دلار در بازار آزاد/ زیان ۱۶۰ میلیونی خریداری که خودروی خود را فروخت!

نرخ دلار در بازار آزاد در عرض ۱۰ روز، ۲۵ درصد کاهش یافته و خریدارانی که پیش از ریزش، دلار خریده‌اند را متحمل زیان سنگینی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایبِنا، ریزش نرخ ارز در روزهای اخیر، خریداران ارز را نقره داغ کرد. خریدارانی که با تبدیل دارایی خود به دلار در هفته‌های اخیر، متحمل ضرر و زیانی غیرقابل جبران شدند. از زمانی که کانال‌های تلگرامی، نرخ ۶۰ هزار تومانی را برای دلار اعلام کردند کمتر از دو هفته می‌گذرد، اما در این مدت، افرادی که تحت تاثیر جو هیجانی بازار و خبرهای دروغ افزایش شدید نرخ دلار توسط رسانه‌های معاند قرار گرفتند و با نرخ‌های حدود ۶۰ هزار تومانی از دلالان این بازار دلار خریده بودند، متوجه شده‌اند که کلاه گشادی به سرشان رفته است.

یکی از این افراد در گفتگو با خبرنگار ایبِنا از فروش خودروی ۷۰۰ میلیونی تومانی خود برای خرید ارز گفته که با خرید ۱۲ هزار دلار، زیانی بیش از ۱۶۰ میلیون تومان را متحمل شده است و حالا خودروی قبلی خود را دیگر نمی‌تواند بخرد. این فرد بیان می‌کند که پول فروش خودروی خود را با نرخ ۵۸ هزار و ۳۵۰ تومانی به دلار تبدیل کرده است و حالا با ۴۵ هزار تومان هم کسی آن را نمی‌خرد. با هشدارهایی که از سوی کارشناسان اقتصادی در رابطه با ریزش نرخ ارز مطرح می‌شد، شنیدن چنین خبرهایی بسیار تاسف بار است.

در رابطه با رمزارزها نیز در گذشته مشاهده شده است که علی رغم هشدار درباره ریسک بالای سرمایه‌گذاری، برخی افراد خانه و خودروی خود را در چنین سرمایه‌گذاری‌هایی از دست داده‌اند. بنظر می‌رسد با ریزش نرخ ارز هم برخی افراد خانه و خودروی خود را از دست داده باشند. بهتر است با درس گرفتن از چنین تجاربی در سرمایه‌گذاری، هر ریسکی را نپذیرفته و اموال خود را به خطر نیاندازیم.

توجه به نظر کارشناسان و توجه به این نکته که بدون اطلاع از کارکرد یک بازار و در نظر گرفتن ریسک‌ها نباید سرمایه‌گذاری کرد را امروز خریداران هیجانی ارز با گوشت و پوست و استخوان درک می‌کنند.

وضعیت کنونی بازار ارز حاکی از خروج دلالان پیش از ریزش و باقی ماندن خریداران بدون اطلاع است. مردم نباید به جوسازی دلالان در بازارها توجه کنند تا پس از ریزش قیمت‌ها با ضرر و زیان مواجه نشوند.

۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۳
کد خبر: 40273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha