بورس هیچ رقیبی ندارد/ بازارهای موازی حباب قیمتی دارند

بازار دلار، طلا، مسکن و خودرو دارای حباب قیمتی هستند، اما بازار سهام بازار عقب مانده و آماده رشد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد مجتبی شهبازی؛ کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: بازار سرمایه در سال ۹۹ ریزش سنگینی تجربه کرد اما با توجه به شرایط کنونی در سایر بازارها پتانسیل نهفته‌ای برای جذابیت قیمتی دارد.
این کارشناس بازار سهام بیان داشت: در دو سال اخیر بسیاری از کالاهای مصرفی قیمت خود را با نرخ تورم به روز نگه داشتند، اما بازار سرمایه که یک دارایی سرمایه‌ای است و در آن ارزش افزوده ایجاد می‌شود، همچنان عقب مانده است.
این تحلیل گر بازارهای مالی ابراز داشت: اغلب شرکت‌های بورسی به خصوص شرکت‌های فلزی، معدنی و پتروشیمی حاشیه سود مناسبی دارند و مبلغ فروش آن‌ها نیز افزایش یافته است. وقتی مبلغ فروش شرکت‌های بورسی افزایش می‌یابد، قطعا این شرکت‌ها سود بسیار خوبی را ذخیره خواهند کرد.
این فعال بازار سرمایه ابراز داشت: وقتی که ارزش محصولات و تولیدات شرکت‌های بورسی روند صعودی دارد و در کنار آن حاشیه سود این شرکت‌ها ثابت است، موجب می‌شود که سود قابل توجی به شرکت‌های بورسی اضافه شود، اما این عامل بنیادی هنوز در قیمت سهم‌ها اعمال نشده است، بنابراین شرکت‌های بورسی از ارزش واقعی خود بسیار عقب هستند.
وی ابراز داشت: سرمایه گذاران باید در تحلیل‌های خود این مورد را در نظر بگیرند که مبلغ سود شرکت‌ها نیز افزایش چشم گیری داشته است، ولی تاثیر آن بر قیمت سهام شرکت‌ها اعمال نشده است، این عامل پتانسیل بزرگ شرکت‌های بورسی محسوب می‌شود.
شهبازی گفت: بازارهای موازی بازار سهام مانند مسکن، دلار، طلا و خودرو از قبل رشد خود را کرده اند، اما بازار سهام رشدی نداشته است، بنابراین بازار سرمایه با پتانسیل بالایی که دارد هیچ رقیبی برای آن وجود ندارد.


بازار ارز و طلا حباب قیمتی دارند
این کارشناس تصریح کرد: تمام بازارهای موازی بازار سهام یعنی بازارها مسکن، دلار، طلا و خودرو دارای حباب قیمتی هستند و قطعا دیر یا زود شاهد رکود در این بازارها خواهیم بود.
مجتبی شهبازی در پایان تاکید کرد: اکنون زمان بسیار خوبی برای ورود به بازار سهام بوده و قیمت اکثر سهم‌ها در این بازار ارزنده است.

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶
کد خبر: 40231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha