شگرد جدید قاچاقچیان لوازم خانگی برای فروش کالا و فریب مردم

در حال حاضر خرید و فروش کالا در بازار لوازم خانگی راکد شده و رونقی در معاملات وجود ندارد اما در این شرایط قاچاقچیان از این اوضاع سوء استفاده کرده و با ارائه اجناسی ارزان تر از سایر کالاها سعی در فروش آنها در بازار دارند.

به گزارش گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، تغییرات هفتگی قیمت ها در بازار لوازم خانگی که تولیدکنندگان عامل اصلی آن را افزایش نرخ ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه می دانند باعث شده تا خرید و فروش کالا در بازار راکد شده و رونقی در معاملات وجود نداشته باشد. اما در این شرایط قاچاقچیان از این اوضاع سوء استفاده کرده و با ارائه اجناسی ارزان تر از سایر کالاها سعی در فروش آنها در بازار دارند.

در این شرایط مصرف کنندگان که با کمبود درآمد روبه رو هستند به سمت خرید این کالاهای فاقد گارانتی می روند. اما باید این نکته را مدنظر قرار داد که خرید کالای بدون گارانتی در آینده مشکلاتی را برای خریدار به وجود آورده و حتی متأسفانه بعد از چند بار استفاده خراب خواهد شد و مصرفکننده باید برای تعمیر و خرید قطعه خرابی در بازار سرگردان شود تا شاید بتواند کالا را تعمیر کند.

در یکی از شگردها فروشنده محصول بدون گارانتی که عمدتاً از محل قاچاق وارد کشور شده است را به شرط کیفیت و خارجی بودن به مشتری می فروشد، اما در زمان نصب محصول مشتری نخست باید هزینه ای را جهت گارانتی شدن کالا به شرکتی که فروشنده معرفی کرده پرداخت کند. بعد از خرید گارانتی توسط مشتری باز باید هزینه  بالایی را جهت نصب کالا و راه اندازی آن در منزل خود بپردازد.

این در حالی است که در محصولات دارای گارانتی تعهد نصب و تأمین قطعات آن کالا  پیش بینی شده و مشتری از این بابت نگرانی ندارد. حتی نصب کالا هم رایگان است و فقط هزینه های حاشیه ای نقل و انتقال کالا از مشتری گرفته می شود.

*مردم فریب تماس های شرکت ها برای تعویض قطعات لوازم خانگی را نخرند

علاوه بر این جالب اینجاست در شرایطی که فروش کالای قاچاق آنهم به شگرد های خاص در بازار لوازم خانگی رونق دارد عده ای دیگر با دسترسی به شماره های تماس خریداران در صدد کسب سودهای بالا برای خود هستند. به این صورت که عده ای با تماس با مشتریان اعلام می کنند که دوره فیلتر یخچال شما به اتمام رسیده و باید تعویض شود در این شرایط مصرف کننده هم بی اطلاع از این موضوع ادرس منزل را برای تعویض فیلتر به تماس گیرنده داده و آنها نیز با دریافت مبالغی زیاد فیلتر سالم را از یخچال برداشته و فیلتری فاقد کیفیت را نصب می کنند. در این شرایط هم هزینه ای برای نصب فلیتر جدید از مشتری گرفته اند و هم توانسته اند فلیترهای بی کیفیت خود را بفروشند.

انتهای پیام/

۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 4009
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha