نبرد جنگجوها در آنفیلد / لیورپول - منچستر یونایتد امروز ساعت ۲۰:۰۰ + لینک پخش زنده

منچستریونایتد در شرایطی که شاید بهترین روزهای پسافرگوسنی‌اش را سپری می‌کند به آنفیلد، خانه دشمن همیشگی، می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، لیورپول و منچستریونایتد، موفق‌ترین تیم‌های انگلیس در دیداری که به داربی فوتبال انگلیس معروف است، یکشنبه شب در آنفیلد برابر هم به میدان می‌روند. لیورپولی‌ها به قهرمانی‌های خود در اروپا می‌نازند و یونایتدها نیز به پرافتخاربودن در جزیره. بعد از چند سال شرایط عوض شده است و حالا یونایتد دست بالا را دارد.

لینک پخش زنده بازی لیورپول و منچستریونایتد امروز ساعت ۲۰:۰۰

شاگردان اریک تن‌هاخ روی دور موفقیت هستند و سریال بردهای این تیم سبب شد تا الان خیلی‌ها روی این تیم به عنوان مدعی قهرمانی در لیگ هم حساب باز کنند. در طرف مقابل لیورپولی‌ها فقط امیدوارند امسال هر چه زودتر تمام شود. شکست‌های پی‌درپی، از تیمی که فصل قبل به چهار فینال رسیده بود، یک تیم معمولی ساخته؛ درست مثل لقب سرمربی این تیم.

دیدار دو تیم سراسر شور و هیجان است. تکل عمدی استیون جرارد روی پای آندر هررا در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ و خودداری لوییس سوآرس از دست دادن با پاتریس اورا یا تمسخریونایتد از سوی محمد صلاح گوشه‌ای از رخدادهایی بوده که در سال‌های اخیر این رقابت دیرینه را حساس‌تر کرده است و اکنون دیدار لیورپول - یونایتد یکی از حساس‌ترین دیدارهای باشگاهی در اروپاست.

نبرد جنگجوها در آنفیلد / لیورپول - منچستر یونایتد امروز ساعت ۲۰:۰۰ + لینک پخش زنده

تاریخ خاص

هر دو باشگاه تاریخ منحصربه‌فردی دارند، از هواداران ویژه‌ای سود می‌برند، هر دویشان قرمز هستند و هر دو توسط مربیان اسکاتلندی سقف آسمان را تجربه کرده‌اند. هنگامی که از افتخارات دو تیم صحبت می‌شود، دهه ۶۰ در نظر آورده می‌شود. بدون هیچ شکی، بیل شنکلی و باب پیزلی در لیورپول دو تن از تأثیرگذارترین مربیان آن مقطع تاریخ بودند که این تیم را به اوج رساندند. آنها دوستان خوبی برای یکدیگر بودند.

زمانی که بیل شنکلی به طور ناگهانی در ۱۲ ژوئن سال ۱۹۷۲ لیورپول را ترک کرد، هیچ‌کس جانشینی بهتر از باب پیزلی برای به‌عهده‌گرفتن این سمت سراغ نداشت. باب پیزلی در لیورپول ماند و افتخارهای زیادی را برای این تیم به دست آورد. در سال ۱۹۷۴ باب پیزلی، معمار لیورپول که توانست قرمزها را قدرت برتر اروپا کند، از این تیم رفت. او یک بار گفت‌: لیورپول برای من ساخته شده است و من برای لیورپول ساخته شده‌ام. او با بازیکنان سطح بالایی همچون کنی دالگلیش، الن هانسن، گراهام سونس و یان راش توانست برای بیش از یک دهه قدرت اول اروپا باشد و قهرمانی در لیگ و جام باشگاه‌های اروپا را به دست بیاورد.

یونایتد هم مثل لیورپول یک سرمربی بزرگ اسکاتلندی در تاریخ خود داشته است. وقتی بخواهیم درباره منچستریونایتد صحبت کنیم، همه نگاه‌ها به یک سو دوخته می‌شود؛ سر آلکس فرگوسن، سرمربی نامدار اسکاتلندی که ۲۷سال روی نیمکت مربیگری این تیم نشست و افتخارات زیادی با این تیم به دست آورد.

پس از دو شکست در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر بارسلونا، سر الکس فرگوسن احساس کرد دوران حضورش در فوتبال بزرگ رو به پایان است. سال ۲۰۱۳ او یک فصل بزرگ را به زیبایی به پایان رساند و سرانجام یک قهرمانی دیگر در لیگ برتر را برای منچستریونایتد به ارمغان آورد؛ سیزده قهرمانی در ۲۱ سال حضور در اولدترافورد. پسافرگوسن برای یونایتد خوب پیش نرفته است و فقط در دوره حضور مورینیو بود که این تیم توانست یک قهرمانی در لیگ اروپا و جام اتحادیه را به دست بیاورد. حالا اریک تن‌هاخ روی نیمکت شیاطین سرخ نشسته و در همین مدت کوتاه یک قهرمانی در جام اتحادیه کسب کرده است.

حقایق جالب از داربی انگلیس

* یونایتد در نخستین دیدار تاریخش برابر لیورپول با شکست سنگینی روبه‌رو شد. آن زمان یونایتد که به نیوتون‌هیث معروف بود با نتیجه هفت بر یک به لیورپول باخت.

* یونایتد البته در بازی بعدی انتقام گرفت و با نتیجه پنج بر دو توانست لیورپول را شکست دهد. جیمز پیترز ستاره آن دیدار توانست هت‌تریک کند و سه گل برای تیمش به ثمر برساند.

* دو تیم در لیگ انگلیس نخستین بار سال ۱۹۴۶ به مصاف هم رفتند که منچستریونایتد با پنج گل توانست لیورپول را شکست بدهد. آن زمان ورزشگاه اولدترافورد در جنگ جهانی به کلی نابود شده و یونایتد مجبور بود در زمین سیتی بازی کند. استن پیرسون در آن بازی با زدن سه گل ستاره یونایتد بود.

*سر مَت بازبی برای لیورپول بازی کرده است. تاثیرگذارترین فرد در تاریخ منچستریونایتد بیش از ۱۰۰ بازی را برای تیم رقیب انجام داده بود. بازبی در ۱۱۵ بازی برای لیورپول سه گل به ثمر رساند. او حتی در منچسترسیتی نیز بازی کرد و توانست جام حذفی را با این تیم فتح کند و بیش از ۲۰۰ بازی برای آنها انجام بدهد. بازبی می‌توانست مربی لیورپول شود ولی ترجیح داد به منچستریونایتد برود؛ چرا که آنها اختیار بیشتری به او برای هدایت تیم دادند.

یکی از نکات تاریخی دیدارهای این دو تیم درگیری پاتریس اورا و لوئیس سوآرس بوده است. لوئیس سوآرس، مهاجم اروگوئه‌ای سابق لیورپول، به دلیل توهین نژادپرستانه به پاتریس اورا، مدافع فرانسوی منچستریونایتد، با محرومیت هشت جلسه‌ای مواجه شد و تا مدت‌ها بین این دو بازیکن کشمکش بود. همین باعث شد تا سرآلکس فرگوسن سرمربی وقت یونایتد یک بار بگوید سوآرس مایه ننگ لیورپول است.

آمار

مجموع دیدارها: ۲۱۰ بازی

بیشترین حضور: رایان گیگز (۴۸ بازی)

بهترین گلزن: محمد صلاح (۱۰ گل)

تعداد برد لیورپول: ۷۰ برد

تساوی: ۵۸ تساوی

تعداد برد منچستریونایتد: ۸۳ برد

بزرگترین پیروزی در این دیدار: لیورپول ۷–۱ نیوتن‌هیث (۱۲ اکتبر ۱۸۹۵)

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 40030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha