بازگشت شاخص بورس به مدار صعود با ۷ هزار واحد رشد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۱۴ اسفندماه) با هفت‌هزار و ۷۳۰ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۷۹۵‌هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۵۷۱ واحد افزایش به ۵۳۷ هزار و ۵۶۳ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۷۱۰ واحد رشد به ۳۱۸ هزار و ۷۲۱ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۸۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۰ هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۲۲۳ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۷۵ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۵۶ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و هفت واحد، بانک ملت (وبملت) با ۸۴۳ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۸۳۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۹۳۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۳۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۳۱ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۳۳۰ واحد و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۳۰۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت تهران (شتران) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۴۳۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۹ هزار و ۱۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۵ واحد افزایش داشت و به ۲۲ هزار و ۷۸۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۹۶۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۵۷ هزار و ۳۹۲ نوبت بود.

گروه انتخاب الکترونیک آرمان (آرمان)، فرابورس ایران (فرابورس)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، بانک دی (دی)، کلر پارس (کلر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و صنعتی مینو (غصینو) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پالایش نفت شیراز (شراز)، تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 39978
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha