بورس به ارتفاع ۱.۷ میلیون بازگشت + نمودار

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای صبح امروز به محدوده شهریور ۹۹ بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در همان دقایق ابتدایی دادوستدهای امروز (شنبه ۶ اسفندماه) پس از ۳۰ ماه به ابرکانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد بازگشت. آخرین بار شهریور ۹۹ بود که این نماگر در مسیر اصلاح این محدوده را ترک کرد.
بازگشایی مرکز مبادله ارز و طلا در سه‌شنبه هفه گذشته و عقب‌نشینی بانک مرکزی از تحمیل ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به صنایع از جمله پتروشیمی‌ها، فلزی‌ها و معدنی‌ها استارت اولیه رشدهای پرشتاب را پس از ریزش‌های ناشی از حاشیه‌های خودرویی بورس کالا، در تالار شیشه‌ای زد و از آن روز تا این لحظه شاخص کل بورس بیش از ۱۳ درصد ارتفاع گرفته است. راحت شدن خیال سهامداران از شکاف ۷۲ درصدی بین نرخ دلار نیما و فردوسی با تغییر مرجع دلاری شرکت‌های صادرات محور بورس تهران را می‌توان اصلی‌ترین دلیل واکنش سبز سهامداران قمداد کرد. شکافی که نه تنها به مردم سودی نمی‌رساند، بلکه شرکت‌ها را با مشکلات عمده کمبود نقدینگی، کاهش سودآوری، کاهش تولید و... مواجه می‌کرد و نتیجه نهایی آن نیز ضرر دوباره به خود مردم بود. حال این اتفاق می‌تواند امیدها را به رشد سودآوری شرکت‌ها به خصوص با نرخ دلاری که این روزها وجود دارد، افزایش دهد.

بورس به ارتفاع ۱.۷ میلیون بازگشت

صبح امروز نیز جواد اوجی، وزیر نفت به شانا گفت: همه ارز حاصل از صادرات شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی در مرکز مبادله ارزی عرضه خواهد شد. همه ارکان دولت موظف به حمایت از بسته جدید سیاست‌های ارزی دولت و اجرای دقیق آن هستند. از این پس نیز این شرکت‌ها و هلدینگ‌ها مکلف به عرضه ارز صادراتی در سامانه مبادله ارزی بانک مرکزی هستند و انتظار می‌رود مانند گذشته عملکرد مطلوبی همسو با سیاست‌های کلان ارزی دولت داشته باشند.

تحت تاثیر این فضای سبز در یک ساعت ابتدای دادوستدهای امروز، ۹۹۰ میلیارد تومان سرمایه از جانب کدهای حقیقی وارد جریان معاملات سهام شد و در مقابل شاهد خروج ۱۳۰۰ میلیارد تومانی حقیقی‌ها از صندوق‌های بادرآمد ثابت بودیم.

بورس به ارتفاع ۱.۷ میلیون بازگشت + نمودار

نمای بازار سهام در یک ساعت نخست دادوستدها (سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱)

۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 39723
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha