سلطان عمان با پیام برجامی در راه تهران

منابع خارجی و همچنین رسانه‌ها در داخل ایران از سفر قریب الوقوع هیثم بن طارق، پادشاه عمان خبر داده‌اند و آن را مرتبط با گفتگوهای غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن توصیف کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دیروز همشهری آنلاین به نقل از علی علیزاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نوشت که حسین امیرعبدالهیان، وزیرخارجه ایران از سفر پادشاه عمان به تهران «در آینده‌ای نزدیک و با خبری خوش» نوشت.

این نماینده خبر خوش و اظهارات آقای امیرعبدالهیان را به گفتگوهای غیرمستقیم میان ایران و آمریکا بر سر توافق هسته‌ای موسوم به برجام تعبیر کرده اما در یک هفته گذشته گزارش‌هایی از نزدیک شدن تهران و واشنگتن بر سر تبادل زندانیان و آزادسازی میلیاردها دلار از پول‌های ایران در کره جنوبی خبر داده بودند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین درباره ورود بانک قطری «به مناقشه ایران و آمریکا و ایفای نقش واسطه در این حوزه» صحبت‌هایی را مطرح کرد. به گفته او در همین چارچوب «مذاکرات غیرمستقیمی میان خزانه‌داری آمریکا و بانک مرکزی ایران به واسطه بانک مرکزی قطر» در جریان است. علیزاده همچنین با اشاره به صحبت‌های امیرعبداللهیان از ابراز آمادگی مقامات چینی «به عنوان میانجی برقراری رابطه میان ایران و عربستان» خبر داد.

۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 39626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha