بسکتبال ایران ساعت ۹:۳۰ صبح رو در روی ژاپن در توکیو / یک برد برای جهانی شدن کافی است + لینک پخش زنده

تیم ملی بسکتبال ایران برای نهایی کردن حضورش در جام جهانی فردا ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت تهران در ژاپن به مصاف این تیم می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی بسکتبال ایران پنجشنبه (چهارم اسفند) در شهر تاکاساکی ژاپن به مصاف تیم ملی ژاپن می‌رود و بعد از آن از توکیو راهی هنگ‌کنگ می‌شوند تا برابر چین قرار گیرد. در صورت برتری ایران در یکی از این دیدارها، بلندقامتان ایران سهمیه جام جهانی را کسب خواهند کرد.


لینک پخش زنده بازی بسکتبال ایران و ژاپن

اگر ایران در نخستین دیدار با ژاپن شکست بخورد، در آستانه از دست دادن جام جهانی قرار خواهد گرفت (چرا که چین به مراتب رقیب قدرتمندتری است) و ملی پوشان باید از این رقابت و فرصت بازی با ژاپن استفاده کنند.

دو شکست ایران مقابل قزاقستان کار را برای شاگردان سعید ارمغانی سخت کرده است؛ خصوصا با توجه به این قانون که فیفا بازی رودررو را ملاک نخست برای رتبه‌بندی تیم ها قرار داده است و این مساله باعث شده ملی پوشان بسکتبال ایران برای صعود کار دشواری داشته باشند.

مهم‌ترین ستاره ایران یعنی حامد حدادی به علت مصدومیت و انجام عمل جراحی، تا پایان فصل باشگاهی قادر به حضور در میادین نیست و سعید ارمغانی باید فکری به حال جای خالی سنتر بزرگ تیم خود کند.

لیست تیم ملی بسکتبال برای بازی‌های سرنوشت ساز

۱- آرن داوودی (کاپیتان)
۲- رسول مظفری
۳- سینا واحدی
۴- میثم میرزایی
۵- سجاد مشایخی
۶- بهنام یخچالی
۷- پیتر گریگوریان
۸- محمد جمشیدی
۹- ارسلان کاظمی
۱۰- متین آقاجانپور
۱۱- سجاد پذیرفته
۱۲- محمد حسن زاده
۱۳- جلال آقامیری

ژاپن که پیش از این به جام جهانی راه یافته است، در پنجره ششم رقابت‌های انتخابی مقابل ایران و بحرین بازی خواهد کرد. ایران در رده بیستم رنکینگ جهانی فیبا است که بالاتر از ژاپنی است که در رده سی و هشتم قرار دارد.

علاوه بر این ژاپن در بازی های رسمی در تقابل مستقیم مقابل ایران معمولا عملکرد خوبی نداشته است. آنها در سال ۲۰۲۲ در پنجره چهارم مسابقات انتخابی در آسیا با نتیجه ۶۸ بر ۷۹ شکست خوردند. همچنین ژاپن در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا نیز با نتیجه ۷۶ بر ۸۸ شکست خورد.

با این حال، در بازی تدارکاتی که در ماه آگوست در ایالت میاگی برگزار شد، ژاپن دو بازی برابر ایران را پیروز شد.

ژاپن دیدار رفت دو تیم در انتخابی جام جهانی را با نتیجه ۷۹ بر ۶۸ مقابل ایران و شاگردان سعید ارمغانی واگذار کرده است.

ژاپن میزبان جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ است و حضورش در این رقابت‌ها قطعی است. تیم‌هایی که تاکنون جواز حضور در رقابت ها را به دست آوردند به شرح زیر است: (اعداد داخل پرانتز آخرین رتبه تیم‌ها در رده بندی فدراسیون جهانی است)

ژاپن (۳۸)
فیلیپین (۴۰)
استرالیا (۳)
کانادا (۱۵)
چین (۲۷)
ساحل عاج (۴۳)
فنلاند (۲۴)
فرانسه (۵)
آلمان (۱۱)
یونان (۹)
ایتالیا (۱۰)
لتونی (۲۹)
لبنان (۴۲)
لیتوانی (۸)
نیوزلند (۲۶)
اسلوونی (۷)
اسپانیا (اول)

یوکی توگاشی بازیکن ۲۹ ساله تیم ملی ژاپن و کاپیتان این تیم در مورد اشتیاق خود برای پنجره ششم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۳ در آسیا که از این هفته آغاز می شود صحبت کرد و گفت: این دیدار آخرین پنجره قبل از جام جهانی خواهد بود، بنابراین ما برای پیروزی در دو بازی متوالی آماده می‌شویم. ایران بازیکنان بزرگی دارد و باخت اخیر ما به ایران نیز انگیزه ما را دوچندان کرده است که بتوانیم در این دیدار برنده شویم. ما ۱۰۰ درصد روی اولین بازی‌مان مقابل ایران تمرکز خواهیم کرد.

جاش هاکینسون، بسکتبالیست دو رگه آمریکایی که برای تیم ملی ژاپن بازی می‌کند نیز گفت: وقتی برای اولین‌بار وارد ژاپن شدم، شوک فرهنگی را تجربه کردم و مدتی طول کشید تا سازگار شوم. به لطف حمایت اطرافیانم، چیزهای خوبی درباره ژاپن و فرهنگ آن یاد گرفتم. می‌خواستم محبت‌های کسانی را که از من حمایت کردند، جبران کنم. الان خودم را یک بازیکن مهم در تیم می بینم. تصمیم گرفتم بازیکن ملی شوم زیرا می‌خواستم بسکتبال را در ژاپن دنبال کنم و می‌خواهم محبت‌ها را جبران کنم. خوشحالم که می‌توانم در اردوی تیم ملی شرکت کنم و برابر ایران قرار گیرم. زمان زیادی طول کشید تا بتوانم تابعیت خود را دریافت کنم و اکنون انگیزه زیادی برای درخشش دارم.

ترکیب تیم ملی ژاپن نسبت به بازی دفعه قبل برابر ایران تغییر کرد و ۶ بازیکن برای اولین بار در این اردو حضور دارند و در واقع سامورایی‌ها با آرایشی جدید برابر ایران قرار خواهند گرفت.

۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 39623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha