بودجه مورد نیاز برای خرید آپارتمان در فاز ۱۱ پردیس + جدول قیمت

آپارتمان نوساز در فاز ۱۱ پردیس متری ۳۲ میلیون آگهی شده؛ عددی که از میانگین قیمت خانه‌های مناطق ۱۵ تا ۲۰ تهران بیشتر است

‌به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، قیمت آپارتمان در فاز ۱۱ پردیس معمولا از فرمول مشابهی پیروی می‌کند. در این فاز که آپارتمان‌های ۱۴ و ۱۵ طبقه شهر پردیس ساخته شده، قیمت پیشنهادی فروشنده‌ها بابت آپارتمان‌های مسکونی تقریبا در بازه متری ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان قرار می‌گیرد. البته چیزهایی مثل سن بنا یا حتی طبقه واحد در بالاوپایین شدن قیمت آپارتمان در فاز ۱۱ پردیس موثر است. به‌این ترتیب قیمت‌هایی که الان در معاملات مسکن این شهر حاکم است، باعث می‌شود قیمت آپارتمان در فاز ۱۱ پردیس را طبق آمارهای رسمی معادل میانگین قیمت خانه‌های مناطق ۱۵ تا ۲۰ تهران بدانیم.

قیمت آپارتمان ۸۷ متری فاز ۱۱ پردیس توسط فروشنده‌ای دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. یعنی فروشنده تصمیم دارد قیمت هر مترمربع را به‌طور تقریبی ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان درنظر بگیرد. ساختمان در زون دوم یعنی بخش شرقی فاز ۱۱ و واحد طبقه دوم قرار دارد و با امکانات کامل یعنی آسانسور، انباری و پارکینگ فروخته می‌شود. واحد نوساز به‌حساب می‌آید و فروشنده مدعی شده هزینه عرصه واحد پرداخت شده است.

آپارتمان ۹۰ متری را در فاز ۱۱ پردیس تقریبا متری ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آگهی کرده‌اند. یعنی معادل متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه ۱۸ تهران که طبق آمار، ارزان‌ترین نقطه در بازار مسکن پایتخت تهران است. به‌این ترتیب فروشنده در کادر مربوط به قیمت، عدد دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را قرار داده است. واحد طبقه دوم واقع شده و مثل مورد قبلی در زون دو قرار دارد. فروشنده دیگری در زون یک یعنی بخش شمالی فاز ۱۱ پردیس واحد ۸۷ متری را تقریبا با همین شیوه قیمت‌گذاری، می‌فروشد. یعنی متری ۲۷ میلیون و خرده‌ای دریافت می‌کند و قیمت کل را دو میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان اعلام کرده است.

قیمت آپارتمان ۸۷ متری در فاز ۱۱ پردیس توسط فروشنده‌ای دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان اعلام شده است. قیمت هر متر این یکی را می‌توانیم ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تخمین بزنیم که با قیمت مسکن در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران به‌عنوان ارزان‌ترین بخش‌های بازار مسکن تهران برابری می‌کند. این واحد طبقه ششم ساخته شده، اما در آگهی اشاره‌ای به زون آن نشده است. فروشنده دیگری قیمت آپارتمان در فاز ۱۱ پردیس را دو میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان درنظر گرفته است. واحدی که نوساز و ۸۸ متری است و باید عدد ۲۹ میلیون تومان را به‌عنوان قیمت هر متر از آن متصور باشیم. واحد در زون دوم قرار دارد و نکته مهم آن داشتن وام ۵۰ میلیونی با کارمزد چهار درصد است.

قیمت آپارتمان در فاز ۱۱ پردیس بابت واحدی که در طبقه دوازدهم قرار گرفته، متری ۳۲ میلیون تومان اعلام شده است. یعنی فروشنده دارد یک آپارتمان ۸۷ متری نوساز را در فاز ۱۱ پردیس، دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان به خریداران پیشنهاد می‌دهد. قیمتی که فروشنده برای این آپارتمان درنظر گرفته -یعنی عدد متری ۳۲ میلیون- تقریبا با میانگین قیمت خانه‌های منطقه ۱۲ تهران برابری می‌کند و طبق آخرین آمارهای رسمی از میانگین قیمت مسکن در شش منطقه پایتخت بیشتر است. واحد دیگری در طبقه هشتم یک آپارتمان که ۱۴ طبقه دارد، حدود متری ۳۴ میلیون تومان آگهی شده است. واحدی که ۸۷ متر دارد و خریدار، نهایتا باید دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان به مالک فعلی بدهد.

واحد ۸۷ متری دیگری را با قیمت سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بین گزینه‌های مربوط به خرید آپارتمان در فاز ۱۱ پردیس پیدا می‌کنیم. این یکی را متری ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان یعنی بیشتر از فایل‌هایی که تا اینجا بررسی کردیم آگهی کرده اند. فروشنده دلیل این اتفاق را در آگهی، با عبارت‌هایی مثل بهترین ویو در فاز ۱۱، تسویه وام و عرصه، کلیدنخورده و امکانات کامل معرفی کرده و واحد هم طبقه یازدهم قرار دارد.

متراژ

عمر بنا

توضیح

قیمت آپارتمان

قیمت هر مترمربع

۸۷ متر

نوساز

طبقه دوم و امکانات کامل

۲.۳ میلیارد تومان

۲۶.۴ میلیون تومان

۹۰ متر

یک سال

طبقه دوم و امکانات کامل

۲.۵ میلیارد تومان

۲۷.۷ میلیون تومان

۸۷ متر

چهار سال

طبقه ششم و امکانات کامل

۲.۳۸ میلیارد تومان

۲۷.۳ میلیون تومان

۸۸ متر

نوساز

طبقه ششم و امکانات کامل

۲.۵۶ میلیارد تومان

۲۹ میلیون تومان

۸۷ متر

نوساز

طبقه ۱۲ و امکانات کامل

۲.۸۵ میلیارد تومان

۳۲ میلیون تومان

۸۷ متر

نوساز

طبقه هشتم و امکانات کامل

۲.۹۵۰ میلیارد تومان

۳۴ میلیون تومان

۸۷ متر

چهار سال

طبقه ۱۱ و امکانات کامل

۳.۱ میلیارد تومان

۳۵.۶ میلیون تومان

۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 39622
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha