آقای خاندوزی؛ قیمت‌ها منتظر شما نخواهند ایستاد

در نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت، وقتی خبرنگاری از پراید ۳۰۰ میلیونی و دلار ۴۹ هزار تومانی پرسید، آقای خاندوزی گفت که برای این سوال آماده نبودند و در نشست بعد اعدادی را خواهند آورد که به تحلیل‌های بهتر کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادآنلاین شاید جالب باشد تا بدانید ساز و کار سوال پرسیدن از سخنگوی اقتصادی دولت به چه صورت است؟ خبرنگاران معمولا ۳ تا ۵ روز پیش از برگزاری نشست باید سوالات خود را بفرستند.

منطق برگزارکنندگان این نشست هم این است که آقای وزیر باید درباره سوالات آمادگی داشته باشند. این منطق غلطی نیست، اما آیا این استدلال درباره بازار متشنج ارز هم درست است؟ این منطق درباره بزرگ‌ترین چالش این روزهای اقتصاد کشور هم صدق می‌کند؟

به خاطر می‌آورم در یک نشست خبری، سوالی که برای برگزارکنندگان نشست فرستاده بودم درباره یارانه تخصیص یافته به آرد بود. اما در همان چند روز نرخ ارز جهش یافت و زمزمه‌های جدی درباره برکناری صالح‌آبادی از بانک مرکزی به گوش می‌رسید.

قبل از نشست به برگزارکنندگان اطلاع دادم که سوال قبلی را نخواهم پرسید. تاکید کردند که همان سوالی که فرستادم را باید بپرسم و آقای وزیر ممکن است آمادگی نداشته باشند. با این وجود من به آنها گفتم که سوالم درباره عملکرد صالح‌آبادی را از آقای خاندوزی خواهم پرسید چون مگر می‌شود نرخ ارز چنین جهش‌هایی را تجربه کند و احتمال برکناری صالح آبادی تا این حد قوت گرفته باشد و آقای وزیر آماده پاسخگویی در این باره نباشند؟!

اما حالا که آقای خاندوزی امروز به خبرنگار گفتند که آماده پاسخگویی درباره نرخ دلار و پراید و گوشت نیستند، به این باور رسیدم که برگزارکنندگان نشست تا حدودی درست می‌گویند! حتی درباره موضوعی که بر روی زندگی تک تک شهروندان این کشور تاثیر می‌گذارد و سفره‌های آنها را بیش از پیش کوچک می‌کند، باید وزیر اقتصاد اعداد و ارقام خود را بیاورد و آمادگی لازم را جهت پاسخگویی کسب کند.

اما آقای خاندوزی معلوم نیست که ما و شما دو هفته بعد با چه قیمت‌هایی روبه‌رو خواهیم، بنابراین آمادگی دو هفته بعد شما برای قیمت‌های امروز چندان موثر نخواهد بود!

به این نکته هم توجه کنید که نه قیمت‌ها منتظر شما می‌مانند تا خود را آماده کنید و نه ما خبرنگاران که رسالتمان توضیح خواستن از دولتمردان است؛ اقتصاد کار خودش را می‌کند، قیمت‌ها کار خودشان را می‌کنند و ما خبرنگاران هم کار خودمان را می کنیم. از شما هم عاجزانه خواستاریم تا هر چه زودتر آمادگی لازم برای انجام وظایفتان را به دست آورید.

۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 39619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha