تداوم رشد شتابی شاخص بورس برای دومین روز متوالی

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، دوم اسفندماه) با ۶۵ هزار و ۱۵۴ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۶۵۹ هزار و ۴۱۶ واحدی ایستاد.

‌به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، دوم اسفندماه) با ۶۵ هزار و ۱۵۴ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۶۵۹ هزار و ۴۱۶ واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن با ۱۳ هزار و ۹۱۹ واحد افزایش به ۵۰۷ هزار و ۷۴ واحد و شاخص قیمت با هشت هزار و ۲۵۳ واحد رشد به ۳۰۰ هزار و ۶۶۰ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۹۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۸ هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۶ هزار و ۹۱۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶ هزار و ۳۰۹ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با پنج هزار و ۷۲۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲ هزار و ۲۲۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲ هزار و۱۸۰ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲ هزار و ۱۲۵ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲ هزار و ۱۱۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، صنایع سیمان دشتستان(سدشت) با ۳۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) با ۲۹ واحد، داروسازی اسوه (داسوه) با ۲۶ واحد و گلوکوزان (غگل) با ۲۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گروه بهمن (خبهمن)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۱۴۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۳ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۰۴ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۲۷۹ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۵۶۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۷۷ هزار و ۵۶۷ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پخش الرز (پخش)، حمل و نقل گهرتزابر سیرجان (حگهر)، پاکدیس (غدیس)، بیمه کوثر (کوثر) و سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 39589
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha