نگرانی مسئول اراکی از ارتباط معکوس افزایش دما و حجاب زنان

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی گفت: رعایت حجاب و عفاف لازمه امنیت پایدار اجتماعی است و همه باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

‌به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سید «مجتبی آل‌یاسین»: حجاب و عفاف تحت هر شرایطی باید رعایت شود. کارمندان باید در خارج بخش اداری هم قوانین و ضوابط شرعی و قانونی را رعایت کنند. وی بیان کرد: کارمندان دستگاه‌های اجرایی باید تمامی ضوابط قانونی اداری و استخدامی را رعایت کنند و الزام به پوشش در این قانون مورد تاکید است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی گفت: کارمندان باید در خارج بخش اداری نیز قوانین و ضوابط شرعی و قانونی را رعایت کنند و در صورت عدم رعایت، تخلفات اداری می‌تواند با کارمند خاطی برخورد کند. آل یاسین با بیان اینکه، قرارگاه عفاف و حجاب در استان تشکیل شده است، افزود: این قرارگاه با هدف توجه ویژه به حوزه پوشش و رعایت حجاب شکل گرفته است.

وی افزود: لازم است از آمران به معروف نیز حمایت قانونی صورت گیرد تا افراد ارشاد دهنده در انجام وظیفه شرعی و قانونی دچار مشکل نشوند. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی تاکید کرد: لازم است قبل از گرم شدن هوا نسبت به رعایت حجاب و عفاف بانوان در جامعه چاره اندیشی جدی صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز گفت: رعایت حجاب اسلامی در بین زنان و دختران امروز به دغدغه جدی خانواده‌ها تبدیل شده و متولیان حجاب هم از این مهم غافل نیستند.

«محمدرضا جعفری» افزود: اکنون توقع فعلی جامعه ملزم شدن افراد کم حجاب و یا بی‌حجاب به حجاب متعارف جامعه است و باید همه دستگاه‌های متولی در چارچوب مسئولیت ذاتی خود فعالیت فرهنگی اثربخش داشته باشند. وی بیان کرد: باید ورود به مسئله اجتماعی به شکل مسئولیت علمی و با رعایت موازین شرعی و اجتماعی باشد و از برخوردهای سلبی و ایجابی خودداری شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: برای برخورد با بی‌حجابی که اکنون در جامعه شاهد آن هستیم باید مداخله جدی و علمی صورت گیرد تا آنچه به نفع جامعه و خانواده‌ها است رقم زده شود.

۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 39587
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      2 0
      نظر حضرت امام در خصوص کم حجابی در سریال و فیلم و ایضا نظر ایشان در خصوص نوع نگاه بدانها: بسمه تعالی‏ نظر نمودن به این قبیل فیلم‌ها و نمایشنامه‏‌ها هیچیک اشکال شرعی ندارد و بسیاری از آنها آموزنده است و پخش آنها نیز اشکالی ندارد. و همین طور فیلم‌های ورزشی و آهنگ‌ها اکثراً بی‌اشکال است. گاهی خلافْ به طور نادر دیده می‌شود، که باید بیشتر مواظبت کرد. لکن دو نکته باید مراعات شود: اول آنکه کسانی که گریم می‌کنند باید محرم باشند و اجنبی حرام است چنین کاری را انجام دهد. دوم آنکه بینندگان از روی شهوت نظر نکنند. روح اللَّه الموسوی الخمینی منبع: صحیفه امام، ج‏۲۰، ص: ۴۴۵ و ۴۴۶»