بازدهی شگفت‌انگیز تتر برای سرمایه‌گذاران ایرانی بازار ارز دیجیتال + جدول

تتر ذاتا یک استیبل‌کوین است اما هولدرهای ایرانی بازار ارز دیجیتال در بازه زمانی یک‌ماهه، سه‌ماهه، شش‌ماهه و یکساله بین ۱۶ تا ۹۰ درصد سود نصیبشان شده است.

‌به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، قیمت تتر به مرز ۵۰ هزار تومان رسید. همزمان با وقایع این روزهای بازار ارز، قیمت تتر که ذاتا یک استیبل‌کوین با ارزش یک دلار است، برای سرمایه‌گذاران ایرانی بازار ارز دیجیتال در اولین روز اسفند امسال به ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان یعنی بالاترین سطح تاریخی خود رسید. حالا تتر که درحال حاضر با دراختیار داشتن شش درصد از سهم بازار بعد از بیت‌کوین و اتریوم مهمترین ارز دیجیتال به‌حساب می‌آید، ظرف یک ماه برای تریدرهای ایرانی بازار ارز دیجیتال ۱۶ درصد سود داشته است. این عدد در بازه سه‌ماهه و شش‌ماهه به‌ترتیب ۳۸ و ۵۳ درصد است و در بازه یکساله به عدد شگفت‌انگیز ۹۰ درصد می‌رسد.

تتر در یک ماه گذشته برای ایرانی‌ها ۱۶ درصد سود داشته است. قیمت تتر یک ماه قبل یعنی در اولین روز بهمن امسال برای سرمایه‌گذاران ایرانی تقریبا معادل ۴۳ هزار تومان بود، اما روز اول اسفند قیمت تتر با احتساب نرخ دلار به ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. یعنی ظرف ۳۰ روز دقیقا شش هزار و ۹۰۰ تومان به قیمت تتر اضافه شده است. در این مدت روند دلار طوری بوده که کمترین قیمت تتر، همان عدد ۴۳ هزار تومان در روز اول بهمن بوده است.

قیمت تتر در حالی روز اول اسفند امسال به مرز ۵۰ هزار تومان نزدیک شد که سه ماه قبل هولدرهای ایرانی بازار ارز دیجیتال بابت خرید آن تقریبا ۳۶ هزار تومان پرداخت می‌کردند. به عبارتی ظرف ۹۰ روز، حدود ۱۴ هزار تومان به قیمت تتر اضافه شده است. قیمت تتر در روز اول آذر امسال ۳۵ هزار و ۹۵۰ تومان به‌ثبت رسید و حالا بعد از ۹۰ روز دقیقا ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان یعنی ۳۸ درصد به قیمت تتر اضافه شده است.

قیمت تتر درقیاس با شش ماه قبل با احتساب نرخ دلار آزاد بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است. هولدرهای ایرانی بازار ارز دیجیتال روز اول مرداد امسال بابت هر واحد تتر ۳۲ هزار و ۶۰۰ تومان پرداخت کردند و حالا بعد تقریبا ۱۸۰ روز، ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان به قیمت تتر ا ضافه شده است. یعنی در این مدت بازدهی تتر برای سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال کمی بیش از ۵۳ درصد محاسبه می‌شود. البته این را هم باید اضافه کنیم که کمترین قیمت تتر در شش ماه قبلی ۲۸ هزار و ۹۵۰ تومان بوده و این هزینه را خریداران تتر در روز ۳۰ مرداد امسال پرداخت کردند. وقتی به نمودار تتر نگاه می‌کنیم، متوجه بازدهی ۹۰ درصدی آن می‌شویم.

قیمت تتر یک سال قبل یعنی دقیقا در روز اول اسفند ۱۴۰۱، با درنظرگرفتن نرخ دلار آزاد ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان بود. حالا با رشد نرخ دلار در این مدت، قیمت تتر برای اولین بار به مرز ۵۰ هزار تومان رسیده و ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان به قیمت تتر در روز اول اسفند پارسال اضافه شده است. به این ترتیب آن‌هایی که از یک سال قبل به قصد سرمایه‌گذاری سراغ خرید تتر رفتند، الان به سود ۹۰ درصدی رسیدند.

بازدهی تتر در بازه‌ زمانی یکماهه، سه‌ماهه، شش ماهه و یکساله

بازه زمانی

بازدهی

یک‌ماهه

۱۶ درصد

سه‌ماهه

۳۸ درصد

شش‌ماهه

۵۳ درصد

یکساله

۹۰ درصد

۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 39585
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha