تلفات کرونا در آمریکا مرز ۵۰۰ هزار نفر را رد خواهد کرد

برآوردها نشان می‌دهند که شمار قربانیان بیماری کرونا در آمریکا تا پایان ماه فوریه ۲۰۲۱ به بیش از ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، برآوردهای گروهی از پژوهشگران دانشگاه واشنگتن که بر اساس مدل‌سازی ریاضی انجام شده، نشان می‌دهد که تا پایان فوریه ۲۰۲۱ بیش از نیم‌میلیون نفر در ایالات متحده بر اثر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ جان خود را از دست می‌دهند.

اما نتیجه جالب دیگری که از این مدل‌سازی‌ها به دست آمد، نشان می‌دهد که در صورت الزامی شدن ماسک، شمار قربانیان حدود ۱۳۰ هزار نفر کمتر خواهد بود.

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن در بررسی‌های خود دریافتند که با توجه به گزینه‌های مؤثر معدود برای درمان کووید-۱۹ و نبودِ واکسن برای این بیماری، ایالات متحده «در فصل زمستان با تداوم چالش بیماری کووید -۱۹ علیه سلامت و بهداشت عمومی» روبروست.

در همین ارتباط، «کریس موری» سرپرست این گروه پژوهشی گفت که «ما در حال وارد شدن به موج شدید بیماری در فصول پاییز / زمستان هستیم. »

وی در ادامه گفت: «پیش بینی‌ها و همچنین نرخ کنونی و روبه‌رشد ابتلا و مرگ‌ومیر نشان می‌دهد این ایده که دوره بیماری کووید -۱۹ رو به پایان است، ایده بی‌پایه و اساسی است و ما به درستی آن باور نداریم. »

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه ۲۲ اکتبر / یکم آبان‌ماه در مناظره انتخاباتی با رقیب دموکرات خود مدعی شد که دوره همه‌گیری این بیماری ویروسی رو به پایان است.

شایان ذکر است که این تیم تحقیقاتی بر روی تارنمای رسمی خود شمار قربانیان کووید -۱۹ در ایالات متحده را تا ابتدای فوریه سال آینده میلادی ۳۸۶، ۰۰۰ نفر برآورد کردند.

۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 3956
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha