جنگ تماشایی این دو تیم را ببینید / پخش زنده بازی چلسی - دورتموند امشب ساعت ۲۳:۳۰ + لینک

دورتموند در حضور هواداران پرشور خود پذیرای تیمی است که ۲۰ بازیکن در دو پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی خرید و تمام رکوردها را به خود اختصاص داد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در ادامه دیدارهای دور یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه‌شب دو دیدار برگزار می‌شود که در حساس‌ترین بازی بوروسیادورتموند در ورزشگاه خانگی‌اش زیگنال‌ ایندونا پارک به دیدار چلسی می‌رود.

نتیجه نهایی: چلسی ۰ - ۱ دورتموند


لینک پخش زنده بازی چلسی و دورتموند امشب ساعت ۲۳:۳۰


لندنی‌ها امسال در بازار نقل‌وانتقالات هر کاری دلشان می‌خواست انجام دادند ولی نتایج همچنان بر وفق مراد آنها نیست.

چلسی فعال‌ترین فصل نقل‌وانتقالات را در این زمستان داشت. از زمانی که تاد بولی با خرید باشگاه از رومن آبراموویچ به مبلغ ۴.۲۵ میلیارد پوند مالک چلسی شد، آبی‌های لندن را به یکی از فعال‌ترین باشگاه‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تبدیل کرد.

چلسی در ژانویه دو تا از گران‌ترین خریدهای خود را انجام داد، انزو فرناندز، هافبک آرژانتینی بنفیکا لیسبون، با ۱۲۱ میلیون یورو و میخایلو مودریک، وینگر چپ اوکراینی شاختاردونتسک، با ۷۰ میلیون یورو راهی چلسی شدند. علاوه بر آنها، بنوا بادیاشیل با ۳۸ میلیون یورو و نونی مادوکه با ۳۵ میلیون یورو به چلسی منتقل شدند. آندری سانتوس، ۱۲.۵ میلیون یورو، دیوید فوفانا، ۱۲ میلیون یورو و گابریل اسلونینا نیز به صورت آزاد راهی چلسی شدند.

به این ترتیب انزو فرناندز تبدیل به گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه لندنی شد. پیش از این، این عنوان در اختیار روملو لوکاکوی بلژیکی بود. در کل چلسی در ژانویه بیشتر از مجموع کل باشگاه‌های اسپانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه و پرتغال خرج کرد.

در طرف مقابل بوروسیادورتموند بعد از جام جهانی تیم متفاوتی شده و عملکرد خوبی داشته و در پنج دیدار قبلی خود به پیروزی رسیده است.

دو تیم تاکنون در رقابت‌های اروپایی برابر هم بازی نکرده‌اند و بازی چهارشنبه‌شب اولین تقابل دورتموند و چلسی است. دورتموند در ۱۰ دیدار اخیر برابر تیم‌های انگلیسی برنده نشده و هشت باخت و دو تساوی دستاورد این دیدارها بوده است. آخرین برد آنها برابر یک تیم انگلیسی به سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد که این تیم توانست در لیگ اروپا تاتنهام را شکست دهد.

گراهام پاتر در این دیدار می‌تواند تبدیل به دومین مربی انگلیسی شود که توانسته در خاک آلمان یک تیم آلمانی را شکست دهد. سر بابی رابسون فقید تنها مربی انگلیسی است که به این دستاورد رسیده است.

کلوب بروخه - بنفیکا

در دیگر دیدار چهارشنبه‌شب بروخه در بلژیک به مصاف بنفیکا می‌رود. بروخه این فصل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با پورتو همگروه بود و دو نتیجه عجیب ماحصل تقابل بروخه و بنفیکا بود. تیم بلژیکی در زمین پورتو چهار بر صفر پیروز شد و در زمین خودی با چهار گل شکست خورد.

بروخه در این فصل تاکنون سه برد کسب کرده است. آخرین باری که این تیم بیش از ۳ برد در یک فصل رقابت‌های اروپایی داشته است به سال ۱۹۷۷ برمی‌گردد که به فینال لیگ یوفا راه یافت و در نهایت به لیورپول باخت.

باید دید رفتن انزو فرناندز از بنفیکا چقدر تاثیر خود را در این دیدار نشان می‌دهد. فراموش نکنیم فرناندز ستون تیم بنفیکا بود و در جام جهانی قهرمان شد و حالا بنفیکای این مرحله با بنفیکای دور گروهی قطعا تفاوت خواهد داشت.

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
کد خبر: 39352

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha